Astfel, vor demara lucrarile la primele doua tronsoane din autostrada Nadlac-Arad, pe primul lot din autostrada care va lega Timisoara de Lugoj si pe lotul 4 din Orastie-Sibiu. Valoarea lucrarilor se ridica la peste 346 milioane de euro, adica 1,48 miliarde de lei.
Cu 794 de milioane de lei se vor construi doua tronsoane din viitoarea autostrada Nadlac-Arad. Primii 22 de kilometri au fost atribuiti firmei lui Nelu Iordache, Romstrade, alaturi de Monteadriano Engenharia e Construcao si Donrep Construct. Lotul doi, cu o lungime de 16 kilometri, a fost adjudecat de austriecii de la Alpine.
Autostrada Timisoara - Lugoj
Tot joi vor incepe lucrarile la primii 10 kilometri din viitoarea autostrada care va lega Timisoara de Lugoj, in valoare de 210 milioane de lei. Lucrarea este realizata de doua dintre firmele lui Dorinel Umbrarescu, UMB Spedition si Tehnostrade, dar si de italienii de la Carena SpA Impresa di Construzioni.
Si pe lotul patru al autostrazii Orastie-Sibiu (17 km) lucreza firma unui "rege" roman al asfaltului, respectiv Euroconstruct Trading '98, firma controlata de Dan Besciu. Acesta va lucra alaturi de Astaldi si Astalrom.
Taxa pe autostrazi, din 2013
Din anul 2013 drumurile Bucuresti - Constanta, Bucuresti - Pitesti si Centura de Sud a Bucurestiului, dar si tronsoanele de pe Coridorul IV, dintre Sibiu si Nadlac vor fi taxate.
Initiativa este una "europeana" pentru Anca Boagiu, ministrul Transporturilor.
"Aceasta taxa exista in majoritatea statelor europene si romanii care au calatorit in afara stiu foarte bine. Autostrazile de pe Coridorul 4, finantate din fonduri europene, vor fi, de asemenea, taxate incepand cu 2013. Am luat aceasta decizie impreuna cu Comisia Europeana. [...] Va asigur ca taxele nu vor fi mari si sunt sigura ca romanii prefera sa plateasca cei cativa euro pentru a merge pe sute de kilometri de autostrada, in conditii de rapiditate si siguranta, decat sa mai asteptam ani la randul fara a avea resurse sa construim autostrazi", a incheiat aceasta.