Achizitiile penale sau fara vreo viziune economica efectuate in ultimii 10 ani la societatile ce au compus CFR-ul pana in 1998 si-au atins scopul, astfel ca firmele feroviare de stat sunt stranse cu usa atat de banci, cat si de furnizori.
In acest timp, managerii de la CFR sunt cercetati penal, iar contractele paguboase curg neintrerupt spre proiecte a caror finalitate este sa transfere pe nimic tot sistemul feroviar pe mana unor privati sustinuti politic. Asta e privatizarea.
Noul ministru al Transporturilor, Anca Boagiu, este aproape de a pune bomboana pe coliva CFR-ului, la 20 de ani dupa Revolutie. Asta dupa ce in luna septembrie, intr-un schimb de documente cu Secretariatul General al Guvernului pe tema majorarii tarifelor, a inaintat spre analiza documentul cu intrebarea daca „mai este necesar in situatia insolventei?".
De fapt acesta este inca un semn ca SNTFC CFR Calatori este pregatita sa fie lichidata pentru a face loc operatorilor privati, fara a exista vreo privatizare.
Stare de fapt
Peisajul de la SNTFC CFR Calatori arata o presiune imensa pusa de FMI pe seama datoriilor acestei societati fara a tine cont de o analiza pertinenta a aspectelor care ingreuneaza functionarea. Este deja stiut ca managerii care s-au perindat pe la SNTFC au condus compania spre faliment prin contracte paguboase si inutile, in contextul restrangerii activitatii si a disponibilizarilor masive.
Este curios cum bancile reinnoiesc linii de credit si dau credite CFR-ului, astfel ca numai in acest an au fost semnate 24 de contracte de creditare cu gaj pe vagoane, locomotive, imobile si conturi, in total 36 de contracte de creditare.
Statul a incheiat, numai in 2009, acorduri-cadru de peste 1,5 miliarde de lei, iar in 2008 de peste 1,8 miliarde de lei prin care vagoanele si locomotivele cu termenul de casare depasit sunt modernizate sau reparate si reintroduse in circulatie. In acest timp, o serie de trasee au fost anulate, iar mai mult de jumatate din parcul de locomotive este cu termenul depasit, ceea ce face ca miile de vagoane modernizate sa rugineasca in depouri pentru ca nu au mijloace de tractare.
Tot articolul, in Financiarul
Deficitul bugetar este in crestere, in ciuda masurilor luate de Guvern... Consiliul Concurentei a dat CECAR o amenda-record pentru fixarea tarifelor contabile...