Antena Căutare

Caile Ferate Romane, cu datorii de 835 mil. lei, sunt la un pas de faliment

SNTFC CFR Calatori, sub actuala condu­cere, se afla in pragul insolventei, dupa ce compania de stat a ajuns sa nu mai poata plati datoriile furnizorilor de vagoane si creditele accesate. Urmeaza vanzarea CFR „pe bucati“?

Achizitiile penale sau fara vreo vi­ziune economica efectuate in ultimii 10 ani la societatile ce au compus CFR-ul pana in 1998 si-au atins scopul, astfel ca firmele feroviare de stat sunt stranse cu usa atat de banci, cat si de furnizori.

In acest timp, managerii de la CFR sunt cercetati penal, iar contractele paguboase curg neintrerupt spre proiecte a caror finalitate este sa transfere pe nimic tot sistemul feroviar pe mana unor privati sustinuti politic. Asta e privatizarea.

Noul ministru al Transporturilor, Anca Boagiu, este aproape de a pune bomboana pe coliva CFR-ului, la 20 de ani dupa Revolutie. Asta dupa ce in luna septembrie, intr-un schimb de docu­men­te cu Secretariatul General al Guvernului pe tema majorarii tarifelor, a inaintat spre analiza documentul cu intrebarea daca „mai este necesar in situatia insol­ventei?".

De fapt acesta este inca un semn ca SNTFC CFR Calatori este pre­gatita sa fie lichidata pentru a face loc operatorilor privati, fara a exista vreo privatizare.

Stare de fapt

Peisajul de la SNTFC CFR Calatori arata o presiune imensa pusa de FMI pe seama datoriilor acestei societati fara a tine cont de o analiza pertinenta a aspec­telor care ingreuneaza functionarea. Este deja stiut ca managerii care s-au perindat pe la SNTFC au condus compania spre fali­ment prin contracte paguboase si inutile, in contextul restrangerii activi­tatii si a disponibilizarilor masive.

Este curios cum bancile reinnoiesc linii de credit si dau credite CFR-ului, astfel ca numai in acest an au fost semnate 24 de contracte de creditare cu gaj pe vagoane, locomotive, imobile si conturi, in total 36 de contracte de creditare.

Statul a incheiat, numai in 2009, acorduri-cadru de peste 1,5 miliarde de lei, iar in 2008 de peste 1,8 miliarde de lei prin care vagoanele si locomotivele cu termenul de casare depasit sunt modernizate sau reparate si reintroduse in circulatie. In acest timp, o serie de trasee au fost anulate, iar mai mult de jumatate din parcul de locomotive este cu termenul depasit, ceea ce face ca miile de vagoane modernizate sa rugineasca in depouri pentru ca nu au mijloace de tractare.

Tot articolul, in Financiarul

Deficitul bugetar este in crestere, in ciuda masurilor luate de Guvern... Consiliul Concurentei a dat CECAR o amenda-record pentru fixarea tarifelor contabile...

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 5: Vânătă umplută (Vânătă Papoutsakia)
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 5: Vânătă umplută (Vânătă Papoutsakia) Marti, 30.04.2024, 10:00
Ai filme bune în AntenaPLAY Vezi acum
Citește și
Ultimele știri
x