Creditul a fost acordat companiei de Banca Japoneza pentru Cooperare Internationala pentru modernizarea liniei de cale ferata Bucuresti-Constanta.
Cheltuielile ilegale sunt reprezentate de 10,65 milioane de euro, pentru achizitia unor vehicule de intretinere a caii ferate, vehicule care nu erau prevazute in acordul de imprumut si 2,81 milioane de euro, plati necuvinite cptre constructori.
Platile catre contructori au fost realizate prin introducerea incorecta in devizele oferta ale constructorilor, la articole generale, a unor cheltuieli destinate consultantului si expertilor CFR.
Astfel, Curtea de Conturi concluzioneaza ca utilizarea defectuoasa a 13,47 milioane euro a fost cauzata de managementul defectuos al companiei, dar si de lipsa de personal a unitatii de implementare a proiectului.
Conducerea CFR SA a avut obiectii cu privire la constatarile identificate cu ocazia controlului, insa echipa de control nu a fost de acord cu observatiile formulate.
Sursa: Antena3
Foto: Intactimages