In clasamentul intocmit pe baza datelor oferite de companii au intrat numai patru firme cu capital romanesc. Cele mai mari piete dintre cele analizate, precum cele ale tigaretelor, berii si sucurilor, sunt dominate de multi ani de multinationale.
Pe locul intai in ceea ce priveste recordul de vanzari se afla Kent, care realizeaza afaceri estimate de la jumatate de miliard de euro, adica 25% din piata locala a tigaretelor.
Ultimele locuri din clasamentul realizat de ZF au fost ocupate de guma de mestecat Orbit (Wrigley), branzeturile Hochland si scutecele Pampers (P&G), care genereaza fiecare un business anual estimat la aproximativ 40 mil. euro.
"Intr-o evaluare financiara a valorii unui brand, un element foarte important este capacitatea acestuia de a genera vanzari in viitor. De asemenea, cifra absoluta a vanzarilor trebuie ponderata cu forta brandului respectiv si cu masura influentei brandului pe piata pe care activeaza", a declarat Mihai Bogdan, CFO si Partener al Brandient.
Top 10 al celor mai vandute branduri de consum: