"Dupa 22 de ani, Romania conteaza foarte putin ca destinatie turistica pe piata internationala. Conta mai mult inainte de 1989", a declarat presedintele ANAT.
Potrivit reprezentantilor patronatelor, in ultimii ani vin pe litoral maxim cateva zeci de mii de turisti straini, spre deosebire de sutele de mii de straini prezenti in statiunile de la Marea Neagra inainte de 1989.
"Pentru a reface imaginea turismului romanesc si a o aduce macar la nivelul pe care il avea inainte de 1990 ar trebui sa investim in promovare cateva miliarde de euro", a spus Mohammad Murad, presedintele Federatiei Patronatelor din Turismul Romanesc, potrivit Mediafax.
Acesta a subliniat ca imaginea turismului este stricata si pe plan intern, inclusiv de catre Ministerul Turismului, ai carui sefi au vorbit permanent de evaziune, dar actiunile au lipsit.
De asemenea, reprezentantii patronatelor au sustinut ca o parte din banii alocati in ultimii ani pentru promovare externa au fost cheltuiti fara niciun folos.