In acest moment, lucrarile ajung abia la 4,6% din total si s-au inregistrat deja intarzieri de 6 luni.
La inceputul anului, firma portugheza MonteAdriano, care a castigat licitatia de la stat alaturi de Romstrade, a renuntat sa mai lucreze, pentru ca nu si-ar fi primit banii.
Tot avansul de la Compania de Autostrazi si Drumuri a fost incasat de firma romaneasca Romstrade, condusa de Nelu Iordache. Potrivit contractului semnat intre cele doua firme, Romstrade trebuia sa incaseze banii si apoi sa-i imparta.
In urma cu doua saptamani, o delegatie a UE a facut un control pe santier, iar constructorul asteapta acum decizia oficialilor.
Noua conducere a CNADNR s-a angajat ca pana la data de 15 iunie, printr-un ordin al ministrului Ovidiu Silaghi, sa se gaseasca o solutie care sa deblocheze lucrarile.
Conducerea CNADNR sustine, insa, ca nu se poate implica in conflictul dintre cele doua parti. Tot ce a putut face a fost sa penalizeze constructorul pentru ca nu a respectat termenele de executie a lucrarii.
Din iunie 2011 si pana in prezent, Romstrade a incasat de la CNADNR peste 20 milioane de euro pentru lucrarile din primul tronson al autostrazii Nadlac-Arad. Valoarea totala se ridica 116 milioane de euro, iar termenul de finalizare este 2013.
Reprezentantii Romstrade nu au vrut sa comenteze acest subiect. In cele din urma, oficialii europeni vor decide daca banii comunitari sunt cheltuiti corespunzator. Daca se gasesc nereguli, Romania risca intreruperea programului sectorial in valoare de 4,6 miliarde de euro.
FOTO: Intact Images
Alegerile din Grecia influenteaza economia lumii: A crescut pretul barilului de petrol... VIDEO! Nici dupa 11 ani Autostrada Soarelui nu ajunge pe Litoral...