- Emoția unui nou început. Premiera "Iubire cu parfum de lavandă", un serial original, din 31 Octombrie | Joi și Vineri, pe Antena 1 și AntenaPLAY
- Asia Express | Drumul Zeilor se vede sâmbătă, de la ora 20:00, numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY!
- UEFA Nations League: Lituania vs România! Tricolorii joacă marți, 15 octombrie, de la 21:45 numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY!
Sondajul anual efectuat de Compari.ro în rândul populaţiei adulte din România cu acces la internet caută să determine şi în acest an care sunt cadourile prin intermediul cărora intenţionăm să-i surprindem pe cei dragi, prieteni şi cunoştinţe, în contextul în care se apropie Black Friday, evenimentul care dă startul cumpărăturilor de Crăciun.
Luând în considerare ultimii patru ani, Crăciunul de anul acesta al internauţilor va fi probabil „cel mai bogat” de până acum, arată sondajul.
Pe lângă familia restrânsă şi extinsă oferim cadouri mai ales prietenilor, în timp ce cadourile făcute colegilor de muncă sunt mai puţin întâlnite.
”Rolul internetului în procesul de cumpărare este incontestabil. Pe lângă dezvoltarea dinamică a cumpărăturilor online - tipică şi în cazul ţării noastre - internetul precede sursele tradiţionale, cum ar fi turul magazinelor, studierea cataloagelor cu oferte sau reclamelor/anunţurilor chiar şi în procesul de informare înainte de plasarea comenzii. Însă o noutate este rolul din ce în ce mai important al site-urilor de comparare de preţuri: cu toate că utilizatorii de internet români preferă să se informeze direct căutând prin ofertele marilor magazine web, în 2019 utilizarea site-urilor de comparare a preţurilor (de exemplu Compari.ro etc.) a devenit cea de-a doua sursă de informare (63%), înainte de căutarea produselor prin motoarele de căutare online „tradiţionale” (precum Google, Bing etc. - 51%)”, mai arată sondajul.
În afară de căutarea de informaţii, majoritatea achiziţiilor sunt efectuate prin internet: 71% dintre utilizatorii de internet români intenţionează să comande de la un magazin online din ţară şi în acest an, dar 19% au în vedere şi anunţurile online, de exemplu în cazul cumpărării de la o persoană fizică.
Doar 9% dintre utilizatorii de internet intenţionează să comande de la un magazin online din străinătate.
Cei care nu comandă produsul de pe internet după efectuarea unei căutări online, îşi vor face cumpărăturile şi în acest an în mall-uri (52%) sau în magazine tradiţionale, de specialitate (22%). Bărbaţii sunt predispuşi să comande din străinătate, în timp ce femeile, tinerii şi pensionarii preferă să facă cumpărături în mall-uri.
Achiziţionarea cadourilor, un proces complex
Deşi niciodată nu e prea devreme pentru a începe cumpărarea cadourilor, majoritatea aşteaptă totuşi promoţiile corespunzătoare, Black Friday fiind cea mai populară în rândul utilizatorilor de internet români (34%).
”Începerea timpurie - încă din octombrie - atrage doar 6% dintre utilizatorii de internet, în timp ce 24% tind să amâne cumpărăturile până în ultimul moment. Amânarea este cea mai frecventă în rândul cumpărătorilor cu vârsta sub 30 de ani, precum şi în cazul bărbaţilor. În zilele care preced sărbătorile, aceştia întârzie cu cumpărăturile atât de mult, încât sunt şanse mari să aleagă până la urmă să-şi facă cumpărăturile în mod tradiţional, făcând shopping în mall-uri”, potrivit sondajului.
Acesta arată că femeile încep din timp cumpărarea cadourilor şi îşi extind cumpărăturile până la jumătatea lunii decembrie în speranţa celor mai bune oferte. În schimb, bărbaţii preferă să achiziţioneze cadourile în bloc, concentrându-se pe o anumită perioadă specifică/ promoţională. Prin urmare, în rândul acestora, Black Friday - ca ocazie - este mult mai populară (40%) pentru cumpărăturile de cadouri, decât în rândul femeilor (28%).
”Alegerea cadoului potrivit pentru Crăciun nu este niciodată o sarcină uşoară. Pe lângă criteriul preţului devin din ce în ce mai importante de la an la an şi alte aspecte: în acest sens, majoritatea (37%) iau decizii în baza raportului calitate-preţ al produsului, care urmează oferit drept cadou, monitorizând în mod continuu evoluţia preţului articolului respectiv, pentru a prinde cea mai bună ofertă”, se mai arată în sondaj.
În privinţa cadourilor, le preferăm în continuare pe cele clasice. Cele mai populare patru categorii de produse sunt: articole de îmbrăcăminte (43%), telefoane mobile, tablete şi accesorii (38%), jucării (36%) şi produse de înfrumuseţare, cosmetice (36%).
În timp ce topul de popularitate în rândul femeilor este format din aceste patru categorii de produse, pe lista de cadouri a bărbaţilor se află pe primele locuri diferite produse electronice de larg consum.
În acest an, 34% dintre utilizatorii de internet activi mizează pe promoţiile de Black Friday din noiembrie, în speranţa unor oferte avantajoase şi a unei game largi de produse. În acelaşi timp, în perioada promoţiilor de Black Friday, în general clienţii nu îşi cumpără deja cadourile de Crăciun, ci îşi fac propriile achiziţii care au fost amânate pentru perioada promoţională.
În consecinţă - deşi sezonul de sărbători începe cu Black Friday - utilizatorii de internet români intenţionează să-şi cumpere în noiembrie în primul rând smartphone-uri, tablete (54%), produse electronice de larg consum (45%) şi electrocasnice mari (40%). După ce şi-au făcut propriile achiziţii, aceştia încă răsfoiesc ofertele pentru idei şi cadouri de Crăciun, dar pentru achiziţionarea surprizelor pentru Crăciun, mulţi aşteaptă până la primirea salariilor de la începutul lunii decembrie.
De obicei, bărbaţii mizează pe un preţ promoţional pentru o anumită categorie de produse sau un anumit produs, în timp ce femeile sunt mai deschise, şi se uită la toate produsele cu preţ redus.
Cercetarea a fost realizată de GKI Digital la solicitarea siteului Compari.ro în luna octombrie a anului 2019. În cadrul cercetării datele au fost culese online pe un eşantion de 2.429 de persoane.
Sursa : news.ro
Tranzacţia prin care IKEA a preluat unele parcuri eoliene ale Vestas în România s-a ridicat la 136 de milioane de euro... Orban: Deficitul bugetar a fost mascat, a fost menţinut sub 3% pe spinarea mediului de afaceri...