- Marele Premiu de Formula 1™ al Braziliei e online exclusiv în AntenaPLAY! Vezi cursele în perioada 1 - 3 noiembrie 2024!
- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite începe din 17 noiembrie, numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
Valoarea totala a tranzactiilor pe piata media mondiala a punctat o crestere de 67% in primul semestru al anului in curs (S1 2011) fata de a doua jumatate a anului trecut, ajungand pana la 28,9 miliarde de dolari, potrivit celui mai recent raport al Berkery Noyes.
Mai mult, se constata si cresterea volumului tranzactiilor totale de la 536 inregistrate in S2 2010 pana la 644 in S1 2011, un plus de 14%. Segmentul Internet Media a generat cel mai mare interes pentru cumparatori, cu o crestere de 37% a volumului de tranzactii. Astfel, Internet Media a „parafat" in prima jumatate a anului 250 de tranzactii, cu 68 mai multe fata de a doua jumatate a anului trecut.
Top 5
Cea mai mare tranzactie pe piata media mondiala realizata in prima jumatate a anului a fost achizitia Seven Media Group de catre West Australian Newspapers Limited, formand astfel cel mai mare holding media din Australia.Valoarea tranzactiei s-a ridicat la 4,1 miliarde de dolari.
Pe locul secund in clasamentul celor mai notabile tranzactii se regaseste achizitia Warner Music Group de catre Access Industries, grup controlat de miliardarul rus Len Blavatnik, in cadrul unei tranzactii in valoare de 2,89 miliarde de dolari, apreciaza Berkery Noyes. Cumulus Media, a doua cea mai mare companie de radiodifuziune din SUA, a achizitionat in prima jumatate a anului Citadel Broadcasting Company, al treilea cel mai mare grup radio din SUA, cu 2,44 miliarde de dolari. Pe locul 4 in topul achizitiilor se face remarcat fondul de investitii Thomas H. Lee Partners LP ce a achizitionat agentia de vanzari si marketing Acosta intr-o tranzactie evaluata la 2 miliarde de dolari.
Locul 5 este completat de achizitia companiei bwin Interactive Entertainment AG de catre PartyGaming Plc, care ofera o gama diversa de jocuri online. Valoarea tranzactiei s-a ridicat la 1,57 miliarde de dolari.
Buget de 700 milioane de euro
Grupul de comunicare Publicis Groupe SA a fost cel mai activ cumparator din prima jumatate a anului, cu 12 achizitii: Genedigi Group, Rosetta Marketing Group, LLC, Dreams Communication, Tailor Made, GP7, Watermelon Healthcare Communications, Airlock, Kitcatt Nohr Alexander Shaw Ltd, Interactive Communications Ltd, Holler Digital Ltd., Chemistry Communications Group plc si Klapp Media AS.
Publicis si-a revizuit in crestere bugetul alocat pentru achizitii in 2011. Compania va aloca anul acesta aproximativ 700-800 de milioane de euro pentru achizitii, in crestere fata de bugetul stabilit initial, respectiv de 400-500 mil. euro, a declarat Maurice Levy, CEO al Publicis Groupe. Compania, ce are ca scop consolidarea operatiunilor in China pana in 2013, intentioneaza sa anunte una sau doua achizitii pana la sfarsitul anului si doua sau trei in 2012, a adaugat acesta.
Investitorii mizeaza pe online
In ceea ce priveste achizitiile din mediul online, in prima jumatate a anului in curs, Berkery Noyes apreciaza o valoare totala a tranzactiilor in crestere cu 52% fata de S2 2010, pana la 43,3 mld. dolari. In plus, se observa si o majorare a volumului cu 23% fata de S2 2010, pana la 788 de tranzactii realizate in S1 2011.
Cat despre cea mai valoroasa tranzactie realizata in industria online la nivel global in prima jumatate a anului se face remarcata achizitia Skype Technologies SA de catre Microsoft Corporation, cea mai mare achizitie facuta vreodata de Microsoft. Valoarea tranzactiei s-a ridicat la 9,08 mld. dolari. Compania americana Google nu se lasa mai prejos, Berkery Noyes apreciind ca Google a fost cel mai activ cumparator in prima jumatate a anului, cu 11 achizitii: SageTV, AdMeld Inc., PostRank Inc., Sparkbuy Inc., TalkBin, PushLife Inc., BeatThatQuote.com Ltd., Next New Networks, Inc., FFlick, SayNow si eBook Technologies Inc.
- Anul trecut, valoarea totala a tranzactiilor din industria media s-a diminuat cu 35% fata de 2009, pana la 24 mld. USD
- Volumul total al tranzactiilor din media a crescut cu 27%, de la 542 de achizitii realizate in 2009 pana la 687 „parafate" anul trecut
- Segmentul Internet Media a generat cel mai mare interes in randul cumparatorilor, cu un total de 239 de tranzactii incheiate anul trecut
- Continutul de entertainment a fost segmentul cu cea mai mare crestere a volumului de tranzactii in 2010, cu un avans de 80% fata de 2009, pana la 97 de achizitii
- Cea mai mare tranzactie incheiata anul trecut a fost achizitia companiei de servicii si cercetare de piata Interactive Data Corporation, detinuta de trustul media britanic Pearson plc, de catre Warburg Pincus si Silver Lake Partners, fonduri private de investitii, pentru suma de 3,25 miliarde de dolari.