La nivel european, toate pietele auto s-au prabusit in iulie, cu exceptia celei din Marea Britanie, unde s-a inregistrat o crestere cu 9,3%, fata de aceeasi perioada a anului trecut. Germania a picat cu 5%, de exemplu, Spania, cu 17,2%, iar Italia, cu 21%. Si trendul a continuat si in august, cand piata germana s-a contractat cu 4,7%, cea din Franta, cu 11,4%, si cea din Italia, cu 20,2%.
In ceea ce priveste bilantul la opt luni, Italia se "lauda" cu un procent de -19,9%. Iar pe locul doi s-a clasat Franta, cu -13,4%, urmata de Spania (-8,5%) si Germania (-0,6%).
Romania: Record negativ in august
Inmatricularile de autoturisme noi din Romania au scazut in luna august cu peste 42% fata de nivelul din perioada corespunzatoare a anului trecut, la putin peste 5.000 de unitati, iar la nivelul primelor opt luni a fost inregistrat un declin de 9,4% (aproximativ 44.000 unitati). In luna august a anului trecut, in Romania au fost inmatriculate circa 8.700 de automobile noi, iar in perioada ianuarie-august aproape 50.000 de masini, potrivit datelor prezentate de Directia Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) si Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Per total piata, incluzand motociclete, mopede, autobuze, microbuze si vehicule pentru transpotul marfurilor, numarul inmatricularilor din Romania a coborat in august cu 31%, fata de aceeasi perioada din 2011, la circa 7.500 de unitati, potrivit DRPCIV. Astfel, inmatricularile de automobile Dacia au scazut cu 52%, la putin peste 1.000 unitati, marca grupului Renault fiind urmata ca volum de Volkswagen, cu peste 750 unitati (-26%), Skoda 574 unitati (-32%), Ford 350 unitati (-38%), respectiv Renault 278 unitati (-65%).
De asemenea, conform APIA, vanzarile de autoturisme si vehicule comerciale noi in Romania au scazut cu 19% in primele opt luni, la 56.853 unitati, autoturismele inregistrand un regres mai mare, de 22%, la un volum de 46.823 unitati, piata auto apropiindu-se de un nivel comparabil cu cel din anul 2000.