În perioada 2016-2018, California a cumpărat vehicule de 58,6 milioane de dolari de la General Motors, de 55,8 milioane de dolari de la Fiat Chrysler Automobiles, de 10,6 milioane dde dolari de la Toyota Motor şi de 9 milioane de dolari de la Nissan Motor.
Luna trecută, GM, Toyota, Fiat Chrysler şi membri ai asociaţiei Global Automakers au susţinut efortul administraţiei Trump de a interzice Californiei de a stabili standarde proprii pentru gazele de eşapament, mai stricte decât standardele naţionale propuse de Washington.
Producătorii auto au refuzat sau nu au dorit să comenteze imediat anunţul Californiei referitor la interzicerea achiziţiei vehiculelor lor.
Începând din luna ianuarie, statul va cumpăra automobile numai de la producători care recunosc autoritatea legală a Californiei de a stabili standarde referitoare la emisii. Aceşti producători auto includ Ford Motor, Honda Motor, BMW şi Volkswagen, care în luna iulie au încheiat un acord cu guvernul Californiei pentru a respecta standardele revizuite ale statului referitoare la emisii.
”Producătorii auto care au optat să fie de partea greşită a istoriei nu vor putea profita de puterea de cumpărare a Californiei”, a anunţat guvernatorul Californiei, Gavin Newsom, într-un comunicat.
În perioada 2016-2018, California a cumpărat vehicule de 69,2 milioane de dolari de la Ford, de 565.000 de dolari de la Honda şi niciunul de la producătorii germani.
Statul a mai anunţat că nu va mai permite, imediat, ca agenţiile statului să cumpere automobile sedan cu motoare cu combustie internă, excepţie făcând unele vehicule folosite pentru siguranţa publică.
Reglementările Californiei referitoare la vehicule au fost adoptate şi de alte 13 state.
Vineri, California şi alte 22 de state au contestat decizia preşedintelui Trump de a revoca autoritatea legală a Californiei de a stabili reglementările referitoare la gazele de eşapament şi de a cere creşterea numărului de vehicule cu emisii zero.
Iniţiativa a urmat unui proces separat intentat în septembrie de către state împotriva Administraţiei pentru Siguranţa Traficului pe Drumurile Naţionale, pentru a inversa o verificare paralelă.
În august 2018, administraţia Trump a propus îngheţarea condiţiilor privind eficienţa carburantului la nivelul din 2020, până în 2026m invesrând o creştere anuală de 5%.
Cerinţele finale ale administraţiei Trump sunt aşteptate în următoarele luni şi vor impune o îmbunătăţire modestă a eficienţei carburanţilor, comparativ cu propunerea iniţială, mai mulţi producători anticipând creşteri anuali de circa 1,5%.
Sursa : news.ro
Statele Unite sprijină dreptul Israelului să construiască aşezările evreieşti din Cisiordania; UE consideră că este ileg... Agenta Maria Butina a primit o ofertă de muncă din partea Moscovei, să îi apere pe ruşii încarceraţi în străinătate...