Doi cercetatori romani, premiati de Barack Obama pentru studii in domeniul fizicii si ingineriei electronice

Doi cercetatori romani, care si-au castigat faima in strainatate, au fost premiati chiar de presedintele Statelor Unite, Barrack Obama. Emilia Morosan, profesor la Universitatea Rice din Texas, a fost rasplatita pentru studiile sale in domeniul fizicii. Iar profesorul Eric Pop s-a remarcat in inginerie electronica. Ceremonia a fost organizata la Casa Alba.

"A terminat anul I cu 9.20, anul VI cu 9.66. Era printre primii 10, 15 studenti din an, fara sa se remarce in mod deosebit", a declarat dr. Mihai Toma, profesor universitar de fizica la Univ al. Ioan Cuza din iasi.

In urma cu 10 ani Morosan a plecat in America si si-a continuat studiile la Universitatea din Iowa. In prezent, ea este profesor asistent de fizica, astronomie si chimie la Universitatea Rice din Houston, Texas

"Era profunda, avea darul sa explice asa cum a inteles, si asta i-a folosit", a spus dr. Mihai Toma.

La universitatea din Huston exista si un laborator care ii poarta numele. Alaturi de Emilia Morosan, un alt cercetator de origine romana a fost premiat la gala din acest an de la Washington.

Eric Pop este profesor-asistent in inginerie electrica si informatica la Universitatea din Ilinois. S-a stabilit peste ocean cand avea doar 17 ani. De-a lungul carierei, si el a fost distins cu mai multe premii.

Ianukovici vrea ca Ucraina sa-si apere mai activ interesele in relatia cu Romania... A murit Richard Holbrooke, arhitectul pacii din Bosnia...