Tesla a lansat recent Robotaxi-uri, mașini autonome care pot transporta clienții. Dar această decizie nu ar fi un succes, ci încă o lovitură pentru imperiul lui Elon Musk, susțin experții.
Analiștii au tras un semnal de alarmă legat de această afacere, ce ar avea mai multe probleme, scrie Futurism.
Prima din ele ar fi faptul că tehnologia trebuie îmbunătățită.
Dar chiar dacă se va întâmpla acest lucru în curând, vor trece ani de zile până când serviciul să devină profitabil.
Încă o lovitură pentru imperiul lui Elon Musk
Potrivit unui raport recent, serviciul de taxiuri Tesla ar fi încă o lovitură pentru imperiul lui Elon Musk. Experții susțin că acest serviciu e „fantastic de supraestimat” pe piață.
Analiștii HSBC au creat acest raport în care avertizează că piața taxiurilor fără șofer nu va deveni profitabilă prea curând.
Potrivit experților, un astfel de serviciu are numeroase costuri care sunt „ignorate”. Acestea ar consuma din profitul potențial, care deja e destul de mic. Printre aceste costuri se numără cele de parcare, reîncărcare, curățare și operatorilor umani care gestionează mașinile autonome de la distanță în cazul în care apare o problemă.
„Atunci când luăm în considerare aceste costuri, credem că Robotaxiurile nu vor genera profit decât abia după 7 - 8 ani de la lansare,” scrie în raport.
Acest raport a fost publicat după ce Musk a promis că va crea o flotă cu milioane de mașini Tesla autonome până la finalul anului viitor. Și că aceste eforturi ar duce la o valoare de piață pentru Tesla de zeci de trilioane de dolari.
Dar analiștii nu sunt la fel de încrezători precum Musk. Nu ar fi prima dată când promisiunile lui Musk nu se adeveresc, mai ales când vine vorba de lansarea noilor produse.
Dincolo de problema acestor costuri adiționale, Tesla a avut dificultăți în obținerea condusul 100% autonom. Musk tot promite că mașinile Tesla se vor putea conduce singure „anul viitor” încă din 2014. Adică a trecut mai mult de 1 deceniu de când miliardarul promite această tehnologie, care încă nu a ajuns pe piață. Și acest nou serviciu e considerat încă o lovitură pentru imperiul lui Elon Musk de către analiști.
Serviciile de taxiuri autonome au probleme
Tesla are un competitor real pe acest segment, Waymo, creat de Alphabet, compania care deține și Google. Dar și Waymo a întâmpinat probleme în generarea veniturilor cu taxiurile autonome. Până acum, compania a investit miliarde de dolari în această afacere în fiecare an.
Analiștii HSBC au mai atras atenția că există și numeroase obstacole birocratice și dificultăți atunci când vine vorba de îmbunătățirea hardware-ului. Acești factori ar putea limita evoluția acestui segment.
Ca urmare, ei estimează că Tesla ar putea genera profit de pe urma acestor taxiuri abia peste 8 ani. Și acest lucru doar în contextul în care Musk se ține de cuvânt și compania va lansa, în sfârșit, un vehicul care se poate conduce singur.