Platforma de socializare Facebook închide aplicația Paper, care, deși a fost lăudată la început de critici, nu a reușit să atragă un public larg care să o folosească.
Aplicația a avut rolul de a transforma experiența de bază a utilizatorului de Facebook într-un portal de citit știri, cu secțiuni ce puteau fi personalizate pe tematici de interes (politică, tehnologia, mâncare etc). Cei care au instalat aplicația au primit un mesaj în care erau atenționați că aceasta nu va mai funcționa după data de 29 iulie.
Aplicația a fost introdusă în ianuarie 2014 și anunța renașterea în termeni de design a rețelei Facebook. Deși rețeaua de socializare a ajuns la peste 1 miliard de utilizatori zilnici, Paper nu a reușit să intre în top 1.500 al celor mai descărcate aplicații, potrivit companiei de cercetare App Annie. Aplicația nu a avut o versiune pentru sistemul de operare Android, iar ultima actualizare pentru sistemul iOS a fost oferită în martie 2015.
Potrivit celor de la Facebook, ideile de funcționare ale aplicației Paper au fost transferate către alte tipuri de aplicații ale Facebook, cea mai cunoscută fiind Instant Articles, modalitatea de încărcare rapidă a articolelor pe platforma de socializare pe care compania a introdus-o deja anul trecut. ''Scopul nostru cu Paper a fost să explorăm noi elemente de design interactiv pentru citirea și interacționarea cu acele materiale de conținut de pe Facebook și am învățat cât de importante sunt aceste elemente pentru a oferi oamenilor o experiență interesantă'', a transmis Facebook într-un mesaj pentru utilizatori.