Cu 40 de ani în urmă, japonezii au decis să robotizeze cultura pepenilor. Tot atunci, Tomoyoki Ono a venit cu ideea unor harbuji...pătrați, pentru a fi mai ușor de transportat. Cu timpul, mentalitatea nipponilor s-a schimbat: nu mai consumă lubenițele ”clasice” ci, pătrate sau sub forma unor piramide, le fac cadou: la nunți, la vizitele la spital ori superiorilor!!!
Prin 1975, japonezii au decis că este cazul să robotizeze cultura pepenilor. Imediat, cantitățile s-au triplat, dar ce făceai cu transportul? A fost momentul în care Tomoyoki Ono, un inginer agricol, a venit cu ideea unor lubenițe pătrate. La început, noile produse arătau extrem de ciudat, comparativ cu ceea ce se găsise, până atunci, pe piață. Apoi, când marii producători și-au dat seama că pepenii pătrați sunt mai ușor de transportat iar supermarketurile au fost ”inundate”, consumatorii prinseră a se obișnui...
Compania ”Sembikiya” comercializează fructe din 1834. Astăzi, magazinele lor de desfacere nu arată a piețe, ci a locuri în care se vând bijuterii. Pentru că așa și este. Deși pare greu de crezut, 80 la sută dintre pepenii japonezi pătrați ori sub formă de piramidă nu sunt cumpărați pentru consumul direct, ci pentru a fi făcuți cadou. Așa au apărut cei piramidali (300 de euro bucata), numai buni de dus la o nuntă, într-o vizită la spital sau de dat șefului, la avansarea acestuia. În ianuarie, 12 bucăți s-au dat cu 27.000 de euro. Vorbim de specia ”Yubari King”, specifică celor din Hokkaido, care încap într-o palmă! ”Să dăruiești fructe este o formă de respect în Japonia”, spun localnicii, în timp ce produsele pătrate ori sub forma unor...piramide au ajuns până și în seria ”The Simpsons”...