Într-o zi de 10 decembrie, prin anul 1868, pe un stâlp metalic, înalt de șapte metri, era aplasat un felinar, ce-și schimba culoarea frecvent din verde în roșu și invers.
Nu e greu de intuit despre ce era vorba. A fost "botezat" semafor și servea drept organizator al traficului din Londra.
Primul semafor era alimentat cu gaz și avea doar două culori: roșu și verde
Ceea ce astăzi găsim absolut indispensabil, lua naștere la 1868, sub o formă rudimentară. Obiectul era alimentat cu gaz și a fost amplasat în apropierea Parlamentului britanic, mai exact la intersecția Bridge Street cu Parliament Square.
Culorile semaforului existau, deși fotografiile de la acea vreme sunt alb-negru
Mecanismul de funcționare era extrem de bine gândit pentru acea perioadă. Existau doar două culori, roșu și verde, care erau coordonate de către un agent de poliție.
Agentul de poliție care coordona culorile semaforului, rănit de explozie instalației cu gaz
Lanterna semaforului, cea care lumina propriu-zis, era conectată pe un pivot de susținere și avea pe o parte culoare roșie, iar pe cealaltă parte, de culoare verde. Acest pivor era rotit cu un levier de către polițist. Mașinăria a funcționat aproximativ 30 de zile, până când instalația de gaz a cedat, rezultând o explozie care a dus la rănirea agentului.
Modul de funcționare a primului semafor
S-a renunțat pe moment la idee, iar mulți ani mai târziu o comisie formată din reprezentanți a mai multor țări s-a adunat pentru a stabili regulile de semnalizare și semaforizare la nivel mondial. Abia în 1914 apare primul semafor electric pentru reglementarea circulației pe străzi, în Cleveland, Statele Unite ale Americii.