"Ministerul Apararii Nationale si-a indeplinit competentele in ceea ce priveste achizitia avioanelor de lupta multirol. (...) Chestiunile care tin de costurile pe care le implica dotarea Armatei cu avioane multirol sunt de competenta Guvernului, prin Ministerul Finantelor Publice, care trebuie sa identifice sursele de finantare", se arata intr-un comunicat al MApN, citat de Gandul.
In urma cu o luna, insa, ministrul Finantelor Sebastian Vladescu declara categoric ca Romania nu are banii necesari pentru a cumpara avioanele second-hand americane.
"Nu sunt bani pentru avioanele F-16. Nu vad de unde ar putea da Romania 1% din PIB pentru achizitii militare. Nu exista cheltuieli cu F-16, e o discutie, in niciun caz astfel de cheltuieli nu sunt posibile in momentul asta. Nu exista nicaieri in buget o majorare de cheltuieli in zona achizitiilor militare", spunea atunci Vladescu.
Decizia de achizitionare a avioanelor F16 a fost luata de CSAT in martie. In prima faza, ar trebui cumparate 24 de avioane second hand, apoi, alte 24 de aparate F-16 noi si, in etapa a treia, alte 24 de avioane de tip F-35.
In cursa pentru contractul de miliarde de euro cu statul roman s-au aflat alte doua companii aeronautice europene, care au venit cu oferte mult mai bune ca cea americana. Suedezii de la SAAB au oferit Romaniei 24 de avioane de lupta nou-noute, la acelasi pret cu cel al aparatele de zbor la mana a doua, F-16.
In plus, suedezii se angajau sa intoarca in Romania 1 miliard de euro prin investitii in industria de aparare dar si in energie. Totodata, Eurofighter oferea, pentru un miliard de euro, 24 de avioane operationale.
Cristian Preda: "Boc parca lucreaza pentru PSD. Este arogant, iar Opozitia este iresponsabila"... Videanu: Am plecat de acasa la 14 ani. Parintii nu stiu nici unde am facut liceul si facultatea...