- Marele Premiu de Formula 1™ al Braziliei e online exclusiv în AntenaPLAY! Vezi cursele în perioada 1 - 3 noiembrie 2024!
- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite începe din 17 noiembrie, numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
"Vinci Concession, Vinci Construction Grand Projets, Aktor Concession si Aktor, actionand in calitate de investitori in baza contractului de concesiune, prin prezenta ia act si aproba incetarea contractului prin denuntarea unilaterala de catre concesionar, si in consecinta, toate societatile se considera eliberate de oricare dintre si toate obligatiile si/sau raspunderile in baza sau in legatura cu contractul de concesiune, cu efect imediat de la data transmiterii prezentei notificari", se arata intr-o notificare trimisa de Vinci-Aktor Ministerului Transporturilor si Infrastructurii.
Compania a incheiat in ianuarie primul contract de parteneriat public-privat pentru realizarea tronsonului Comarnic - Brasov, prima autostrada cu taxa din Romania. Asocierea Vinci-Aktor a avut la dispozitie 90 de zile pentru a obtine 1,5 miliarde de euro necesare pentru finantarea lucrarilor. Ruperea contractului nu implica plata de despagubiri catre statul roman.
"Reprezentantii consortiului au venit saptamana trecuta si ne-au spus ca au probleme foarte mari in a gasi finantare. Vom face o analiza pentru a afla daca trebuie sa schimbam ceva la proiect, daca il mai facem prin concesiune si cand se va intampla acest lucru. Nu putem relua licitatia, pentru ca riscam sa ne lovim de acelasi lucru: nu exista bani pe piata internationala", au declarat surse din minister.
Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, presedintele grupului francez Vinci si un reprezentant al companiei elene Aktor au semnat, la 18 ianuarie, contractul de concesiune, proiectul avand termen de finalizare luna ianuarie 2014. Berceanu a spus in luna ianuarie ca Banca Europeana pentru Investitii (BEI) este interesata sa participe la finantarea proiectului, insa discutiile cu privire la finantarea acestui proiect nu erau demarate nici in luna martie.
83 DE MILIOANE DE EURO PE KILOMETRU
Autostrada Comarnic - Brasov ar fi fost cel mai scump drum din istoria Romaniei. Dupa finalizarea lucrarilor, statul ar fi trebuit sa plateasca in 26 de ani, in total, 4,8 miliarde de euro. Din aceasta suma, 3,108 miliarde euro reprezentau cheltuieli cu imprumutul principal, 670 milioane euro - cheltuieli cu creditul subordonat, 323 milioane euro - cheltuieli legate de operare si intretinere, 584 milioane euro - taxe, impozite si alte costuri financiare, 146 milioane euro - inflatia, potrivit MTI.
Suma de 323 de milioane de euro aferenta cheltuielilor legate de operare si intretinere reprezinta doar o parte din costul total al acestei activitati, restul trebuind suportat din taxele de concesiune.
Mures: Profesorilor li se cer inapoi tichetele cadou!... Efectul dependentei de fast-food: imbatranirea organismului cu 6 ani!...