Live acumObservator 06
Prime Time 20:30Film: Jaf in stil italian

Anunț înainte de bacalaureat! Valentin Popa: „Vom avea o NOUĂ LEGE A EDUCAȚIEI!” Ministrul a convocat cinci academicieni, profesori universitari şi experţi în educaţie

Ministrul Educaţiei Naţionale, Valentin Popa, a stabilit componenţa Consiliului Consultativ al Ministerului, pe listă regâsindu-se academicienii Liviu Pop, Ovidiu Alexandru Băjenaru, Wilhelm Dancă, Eugen Simion şi Răzvan Theodorescu.

Ministrul Educaţiei Naţionale, Valentin Popa, a stabilit componenţa Consiliului Consultativ al Ministerului, pe listă regâsindu-se academicienii Liviu Pop, Ovidiu Alexandru Băjenaru, Wilhelm Dancă, Eugen Simion şi Răzvan Theodorescu.

De asemenea, sunt în Consiliu profesori universitari, experţi în educaţie, consilieri din mai multe instituţii şi directorii unor organisme intrernaţionale. Pe lista de invitaţi permenenţi sunt reprezentanţii unor organizaţii ale elevilor şi studenţilor, dar şi sindicalişti. MEN urmăreşte realizarea unei noi legi a Educaţiei.

Ministerul Educaţiei Naţionale (MEN) a anunţat, miercuri, că ministrul Valentin Popa, a stabilit componenţa Consiliului Consultativ.

Din acesta fac parte academicianul Ioan-Aurel Pop, preşedintele Academiei Române, profesorul Sir Jim McDonald, preşedinte al Conferinţei Şcolilor Europene pentru Educaţie şi Cercetare în Inginerie Avansată, dr. François Weil, consilier de Stat, Consiliul de Stat şi al Jurisdicţiei Administrative, Franţa, fost rector al Academiei din Paris, Eric Maurincomme, preşedinte al Grupului INSA - Institutul Naţional de Ştiinţe Aplicate din Franţa, director al INSA Lyon, profesorul dr. Jukka Mönkkönen, preşedinte al UNIF etc.

Potrivit MEN, consiliul îşi va stabili coordonatorul, va adopta propriul regulament de organizare şi funcţionare, precum şi calendarul derulării activităţilor.

La şedinţele Consiliului vor participa, ca invitaţi permanenţi, reprezentanţii partenerilor de dialog social – organizaţii ale elevilor, studenţilor şi sindicalişti din învăţământ.

”Ministerul Educaţiei Naţionale demarează astfel un amplu proces de revizuire a legislaţiei în domeniul educaţiei. Mai precis, este vizată o nouă Lege a Educaţiei Naţionale, cu un nou spirit şi de o altă anvergură, o lege cuprinzătoare, coerentă şi flexibilă. În acest sens, este necesară identificarea zonelor de schimbare, a domeniilor către care este necesar să ne orientăm cu precădere”, mai anunţă MEN.

Potrivit sursei citate, se are în vedere valorificarea experienţei acumulate în aplicarea prezentei Legi a Educaţiei Naţionale, ajustarea diferitelor prevederi care s-au dovedit a fi nefuncţionale sau contradictorii, dar şi păstrarea celor valoroase, precum şi adaptarea cadrului legal la cerinţele actuale ale beneficiarilor educaţiei şi ale societăţii, în general.

”Totodată, unul din principalele obiective este de a identifica modelele de bună practică, atât în Europa, cât şi dincolo de frontierele ei, direcţiile, strategiile şi politicile care, adaptate şi aplicate în România, ar putea duce la schimbări benefice majore în sectorul educaţional. Toate în interesul beneficiarului final al procesului educaţional (preşcolarul, elevul, liceanul, studentul) şi pentru o creştere economică sustenabilă, susţinută de un sistem educaţional flexibil şi adaptat la cerinţele pieţei muncii”, mai spun reprezentanţii MEN.

Şedinţele Consiliului Consultativ vor începe în luna iulie.

Recomandari