Autorităţile ne spun de ani buni că vom avea un metrou care va ajunge la Aeroportul Henri Coandă. Însă, în timp ce oficialii promit că va fi gata în cel mai scurt timp, specialiştii consideră că această linie va exista peste vreo 10 ani. Mai ales că nici Comisia Europeană nu a alocat toate fondurile necesare.
Viitorea magistrala de metrou care va lega Capitala de Aeroportul Henri Coandă, cunoscută sub numele de M6, va fi finanţată de Comisia Europeană doar pentru construcţia a 6 kilometri. Nu pentru toţi cei 14 cât are tot tronsonul. Aşa că, pentru lungimea nefinanţată, statul ar urma să ia un împrumut de la Agenţia de Cooperare din Japonia şi să investească şi din bugetul propriu.
„Ce am cerut Metrorex este să demarze cât se poate de repede toate procedurile astfel încât să începem cât mai repede construcţia”, a declarat ministrul interimar al Transporturilor, Rovana Plumb.
Metroul va porni de la stația 1 Mai. Următoarele staţii vor fi Pajura, Gara Băneasa, dar și altele cu nume de capitale precum Tokio, Washington, Paris și Bruxelles. Și ultima staţie va fi în Aeroportul Otopeni.
Din păcate, viitoarea magistrală pare să aibă aceeaşi soartă ca cea a metroului din Drumul Taberei. Lucrările pentru cele 10 staţii au început în urmă cu 8 ani. Cu toate acestea, oamenii ar putea să beneficieze de această linie abia anul viitor. Asta în condiţiile în care autorităţile spun că magistrala care va duce spre Aeroportul Henri Coandă va fi gata în 3 ani.
Mai multe informații, în materialul video de mai jos: