Aproape două mii de români şi-au pierdut viaţa anul trecut, în accidente rutiere. O statistică înfiorătoare arată că cinci oameni mor în fiecare zi pe şoselele din ţară. Cu 12 procente mai mult faţă de 2015.
De vină sunt mai mulţi factori, printre care şi infrastructura rutieră. Statul nu reuşeşte să ţină pasul cu numărul din ce în ce mai mare de maşini de pe şoselele patriei.
Este cel mai recent accident pe DN 1, petrecut la finalul anului trecut. Separatoarele din beton i-au salvat viaţa şoferului, iar maşina nu a mai ajuns pe contrasens. Imboldul pentru autorităţi a venit de la Alexandru şi de la cei 14 mii de simpatizanţi ai asociaţiei România fără Gropi, care au cerut măsuri urgente în vara anului trecut.
Efectele s-au văzut imediat! Numărul accidentelor frontale a scăzut la zero după montarea separatoarelor şi nimeni nu a şi-a mai pierdut viaţa pe o rază de 20 de kilometri. Din păcate, este singurul drum din ţară modernizat. În continuare, 5 oameni mor, în fiecare zi, în accidente rutiere.
Fiecare viaţă pierdută înseamnă şi pierderi financiare pentru stat. România are o strategie de siguranţă rutieră pentru intervalul 2016 - 2020, adoptată la finalul anului trecut de Guvern. Ministerul Transporturilor îşi propune să reducă şi cu 50% numărul persoanelor care mor pe şosele. Conform strategiei, şoferii care au produs accidente vor merge la psiholog.
Şi maşinile implicate în accidente vor verificate amănunţit. Iar cele care au suferit daună totală nu vor mai fi lăsate în circulaţie.