Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice vrea să schimbe regulile de organizare a concursurilor pentru funcțiile publice. Un proiect în acest sens a fost pus în dezbatere publică.
Modificările sunt propuse având în vedere intrarea recentă în vigoare a Codului administrativ. Noile reguli include detalii despre publicarea anunțurilor de concurs pe pagina de internet a autorității sau instituției publice care angajează, completarea bibliografiilor de concurs pentru includerea cunoștințelor în domeniul drepturilor fundamentale, prevederi pentru candidații – persoane cu dizabilități și introducerea unor prevederi referitoare la protecția datelor, informează avocatnet.ro.
Propunerea de Hotărâre de Guvern pentru modificarea și completarea Hotărârii Guvernului nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea și dezvoltarea carierei funcționarilor publici prevede că toate anunțurile de recrutare trebuie să apară pe pagina de internet a autorității sau instituției publice care organizează concursul. Publicarea anunțului trebuie să aibă loc cu „cel puțin 30 de zile înainte de data stabilită pentru proba scrisă”.
De asemenea, publicarea nu vizează doar anunțul de concurs, ci și bibliografia, atribuţiile prevăzute în fişa postului și alte date necesare desfăşurării concursului.