Live acumObservator 19
Prime Time 20:30Animatie: Vaiana

Ce obligații vor avea toți angajații, pe timpul stării de alertă. Reguli noi la locul de muncă, anunțate de autorități: „Acceptă verificarea, dezinfectează spațiul de lucru”

Ministerul Muncii şi MInisterul Sănătăţii au stabilit măsurile pentru prevenirea contaminării cu noul coronavirus la locul de muncă, pe perioada stării de alertă, şi Ghidul pentru revenirea la muncă în condiţii de siguranţă pentru angajaţi şi pentru angajatori.

Ce obligații vor avea toți angajații, pe timpul stării de alertă. Reguli noi la locul de muncă, anunțate de autorități

Octav Ganea/ Inquam Photos

Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale a publicat pe site Ordinul privind măsurile pentru prevenirea contaminării cu noul coronavirus SARS Cov-2 şi pentru asigurarea desfăşurării activităţii la locul de muncă în condiţii de securitate şi sănătate în muncă, pe perioada stării de alertă.

Ordinul comun este semnat de ministrul Muncii şi Protecţiei Sociale, Violeta Alexandru şi de ministrul Sănătăţii, Nelu Tătaru.

Documentul stabileşte măsurile pe care toţi angajatorii din sectorul public şi din privat trebuie să le implementeze pe durata stării de alertă pentru prevenirea răspândirii coronavirusului SARS Cov-2.

În completarea ordinului comun care a fost publicat în Monitorul Oficial, a fost elaborat şi un Ghid pentru revenirea la muncă în condiţii de siguranţă pentru angajaţi şi angajatori.

Citește și:

Mihai Bendeac, simptome cumplite de coronavirus: „Dureri extrem de puternice! Am slăbit trei kilograme în 48 de ore”

Ce obligații au angajatorii

Angajatorii trebuie, printre altele, să reinstruiască în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă toţi lucrătorii care au stat la domiciliu în perioada stării de urgenţă şi să stabilească activităţile ce pot fi reluate.

De asemenea, trebuie să identifice riscurile specifice condiţiilor de contaminare epidemiologică şi actualizează documentul de evaluare a riscurilor pentru securitatea şi sănătatea angajaţilor la noile condiţii de desfăşurare a activităţii, în vederea luării măsurilor necesare pentru combaterea răspândirii SARS CoV – 2.

”Informează angajaţii, prioritar prin mijloace electronice, cu privire la riscurile de infectare şi de răspândire a virusului, cu privire la măsurile de protecţie şi la regulile de distanţare socială care se aplică în cadrul unităţii, precum şi cu privire la regulile pentru gestionarea situaţiilor în care angajaţii sau alte persoane care au acces la locul de muncă prezintă simptome ale infectării cu coronavirului SARS CoV – 2”, se arată în ordin.

Citește și:

Cum se completează CORECT noua declarație pe proprie răspundere. Ce trebuie bifat, pentru ieșirea din zonele metropolitane. Amenzile lasă urme în buzunar!

Angajatorii pot asigura şi echipamente individuale specifice de protecţie (mască de protecţie, mănuşi), iar angajaţii sunt obligaţi să le poate pe durata timpului de lucru.

În plus, angajatorii pot individualiza programul de lucru al angajaţilor (cu deosebire al angajaţilor din grupurile vulnerabile) care desfăşoară activitatea în spaţiu închis, astfel încât să se reducă, pe cât posibil, în funcţie de natura şi specificul activităţilor desfăşurate, contactul direct dintre aceştia, fără a afecta durata programului normal de lucru.

”Pot individualiza programul de lucru al angajaţilor astfel încât între aceştia să se asigure existenţa unui interval de minim o oră la începerea şi la terminarea programului de muncă, pe parcursul a minim trei ore, în tranşe de minim 20% din personal, fără a afecta durata programului normal de lucru, în cazul angajatorilor cu un număr mai mare de 50 de angajaţi care desfăşoară activitatea în acelaşi spaţiu de lucru.

Măsura are în vedere inclusiv spaţiile de lucru cu mai mult de 50 de angajaţi, indiferent dacă salariaţii aparţin unor angajatori diferiţi, fără a afecta durata programului normal de lucru”, se mai arată în document.

Angajatorul asigură culoare speciale de acces în incintă şi de circulaţie pentru angajaţi şi limitează accesul la zonele comune.

Citește și:

Anunț oficial: Amendă de până la 2.500 de lei pentru nepurtarea măștii de protecție, în timpul stării de alertă. Când încep sancțiunile?

În plus, angajatorul asigură triajul observaţional al angajaţilor prin verificarea temperaturii acestora la începerea programului de lucru şi ori de câte ori este necesar pe parcursul programului şi amplasează dozatoare cu dezinfectant la intrarea în unitate, precum şi în fiecare sector al locului de muncă;

Ordinul prevede şi alte măsuri pe care trebuie să le ia angajatorii.

Angajaţii trebuie să respecte următoarele reguli:

a) respectă toate instrucţiunile prevăzute în planul de prevenire şi protecţie şi instrucţiunile proprii de securitate şi sănătate în muncă întocmite de către angajator pentru prevenirea răspândirii coronavirusului SARS CoV - 2;

b) poartă măştile de protecţie care să acopere nasul şi gura la locurile de muncă organizate de angajatori;

c) îşi pot schimba echipamentul de protecţie utilizat în drum spre locul de muncă (mască şi mănuşi) cu un echipament nou;

d) acceptă verificarea temperaturii corporale la intrarea în sediu, la începutul programului şi ori de câte ori revin în sediu;

Citește și:

Cum vom ieși din localitate, de luni. Unde poți merge, fără declarație pe proprie răspundere

e) înştiinţează imediat angajatorul dacă prezintă, la începutul sau în timpul programului de lucru, simptome ale infectării cu virusul SARS CoV - 2 (tuse, strănut, rinoree, dificultăţi respiratorii, febră, stare generală alterată);

f) rămân la domiciliu dacă, înaintea începerii programului de lucru, prezintă simptome ale infectării cu virusul SARS SARS CoV – 2 şi anunţă angajatorul cu privire la acest lucru;

g) contactează, imediat, medicul de medicină a muncii responsabil al unităţii/medicul de familie sau, în cazul în care starea acestuia este gravă, serviciul unic de urgenţă 112;

h) în cazul necesităţii izolării la domiciliu, angajatul va intra în concediu medical, în baza adeverinţei eliberate de medicul de familie după perioada de izolare la domiciliu;

i) în cazul carantinei instituţionalizate, revenirea la serviciu se va face cu adeverinţa pentru concediu medical, eliberată în baza avizului epidemiologic emis de către Direcţia de Sănătate Publică din judeţul în care îşi desfăşoară activitatea/Municipiul Bucureşti, la încheierea perioadei de carantină; angajatorii de tip instituţii/autorităţi publice suportă integral indemnizaţiile de asigurări sociale de sănătate aferente certificatelor de concediu medical pentru carantină ale propriilor angajaţi;

j) se va întrerupe orice contact între angajator/angajat/alte persoane aflate în incinta instituţiei şi persoana simptomatică;

k) dezinfectează spaţiul de lucru şi obiectele necesare activităţii proprii;

Citește și:

Reguli noi pentru cei care călătoresc cu avionul. SRI a anunțat modificări importante. Ce va fi permis, în următoarea perioadă?

l) îşi spălă şi dezinfectează mâinile;

m) identifică şi foloseşte culoarele de circulaţie asigurate de către angajator;

n) evită staţionarea în spaţiile comune;

o) aeriseşte frecvent (minim o dată pe zi) spaţiul închis în care îşi desfăşoară activitatea;

p) în cazul muncii la domiciliu sau a telemuncii, angajaţii îşi desfăşoară activitatea sub coordonarea angajatorului şi în conformitate cu pregătirea şi instruirea lor, precum şi cu instrucţiunile primite din partea angajatorului, astfel încât să nu expună la pericol de accidentare sau îmbolnăvire profesională sau contaminare epidemiologică cu coronavirus Sars-Cov2 nici propria persoană, nici alte persoane care pot fi afectate de acţiunile sau omisiunile sale în timpul procesului de muncă.

q) evită, pe cât posibil, comunicarea prin intermediul documentelor tipărite, atât în interiorul, cât şi în exteriorul unităţii/instituţiei pentru a limita contactul direct între persoane

Sursa : news.ro

Recomandari