BMW Z4 GTE este mult mai compact decat predecesorul sau, BMW M3 GT. Toate dimensiunile lui Z4 GTE au fost modificate pentru a fi in conformitate cu regulamentul ACO, iar noua masina a avut primul test pe circuit in cea de-a doua jumatate a lunii ianuarie.
"Pe masura ce ne apropiem de mijlocul lunii martie, cand debuteaza sezonul ALMS, suntem din ce in ce mai nerabdatori", a declarat directorul BMW Motorsport, Jens Marquardt. "Toti cei de la BMW Motorsport si BMW Team RLL sunt foarte curiosi sa vada cum se vor derula primele curse cu noul BMW Z4 GTE. Ne asteapta un an de dezvoltare a modelului, dar suntem increzatori ca am reusit sa facem o masina - BMW Z4 GTE - care are potentialul de a castiga curse si titluri. Privindu-i pe pilotii nostri, poti vedea cat sunt de increzatori pentru prima cursa de la Sebring”, a adaugat Marquardt.
Iar Bobby Rahal (Team Principal BMW Team RLL) a subliniat si el ca, "fara indoiala, sunt nerabdator sa incepem acest an, cu BMW Z4 GTE. In privinta noii masini, intreaga echipa este dominata de entuziasm. Categoric, pentru inceput va fi o perioada de dezvoltare, dar, in cele din urma, nu vad nici un motiv pentru care nu am fi competitivi intr-un mediu concurential deosebit asa cum este categoria GT din ALMS. Chiar daca acest an poate fi unul de dezvoltare in multe privinte, cred ca in cele din urma putem avea succes, datorita talentului pilotilor nostri - inclusiv cei doi noi veniti, Maxime Martin si John Edwards -, si sa repetam performanta din 2009, primul sezon cu BMW M3 GT. Cu totii vom munci mult pentru a realiza rezultate maxime in primul an. Unul din punctele de atractie ale acestei lansari, pe langa prezentarea BMW Z4 GTE si a pilotilor nostri, este si colectia de masini istorice care a inclus modelele cu care a inceput povestea de succes a BMW in motorsportul nord-american."
Masina nu este singura noutate importanta pentru BMW Team RLL in vederea sezonului 2013: Michelin este noul furnizor de pneuri al BMW Motorsport in ALMS. De asemenea, au fost anuntate si formulele de piloti pentru sezonul care urmeaza.
Z4 GTE cu numarul de concurs 55 va fi pilotata de Bill Auberlen (SUA) si debutantul ALMS, Maxime Martin (Belgia). Dirk Müller (Germania) va concura in toate etapele cu masina cu numarul de concurs 56. Alternativ, Joey Hand (SUA) si John Edwards (SUA) vor fi coechipierii dublului campion in clasamentul pilotilor din categoria GT. Edwards il va inlocui pe Hand cand acesta din urma nu este disponibil atunci cand week-endurile ALMS se vor suprapune cu cele din DTM. Jörg Müller (Germania, #55) si Uwe Alzen (Germania, #56) vor completa echipa la cursele de anduranta de la Sebring (SUA) si Road Atlanta (SUA).
Date tehnice BMW Z4 GT3:
Lungime: 4.395 mm (fara eleron spate)
Latime: 2.010 mm
Inaltime: 1.205 mm (in functie de setare)
Masa: 1.245 kg (conform regulamentului ACO)
Rezervor: 110 litri (conforma regulamentului IMSA)
Sasiu/caroserie: caroserie din otel cu celula de siguranta sudata
Transmisie: sport secventiala cu sase trepte, operata cu padele montate pe volan, ambreiaj multiplu ZF Sachs
Suspensie fata: combinata McPherson cu tije de impingere si brate duble; in plus, amortizoare reglabile, arcuri elicoidale H&R
Suspensie spate: legaturi longitudinale cu brate duble, amortizoare reglabile, arcuri elicoidale H&R
Sistem de franare: frane hidraulice cu circuit dublu; etriere monobloc ultrausoare, multipiston, discuri de frana din otel, ventilate, reglaj al echilibrului franelor (fata si spate) de catre pilot
Jante: BBS, din aluminiu forjat, fata: 12,5x18", spate: 13x18"
Pneuri: Michelin, fata: 300-680-18, spate: 310-710-18
Motor: 8 cilindri in “V”, 4 supape pe cilindru
Capacitate: 4.400 cmc
Putere maxima: aprox. 480 CP (cu restrictor de aer obligatoriu)
Cuplu maxim: aprox. 480Nm
Mircea Lucescu a primit un cadou neobisnuit de la suporterii Sahtior: un portret din guma de mestecat!... Festivalul Olimpic al Tineretului European: delegatii din 45 de tari si peste 900 de sportivi...