Dupa ce a fost elementul principal la Prolog, ploaia nu a renuntat sa influenteze modul in care au decurs ostilitatile in cel mai dificil raliu hard enduro al lumii si in prima zi din munti i-a facut pe riderii de la clasa PRO sa ajunga aproape de limita. Traseul extrem a fost ingreunat foarte mult din cauza ploilor cazute in ultimile zile si in noaptea precedenta, iar mai mult de 75% din pilotii care au luat startul dimineata nu au reusit sa parcurga intregul traseu. Problemele provocate de ploaie au aparut chiar in prima parte a zilei, cand dupa primul punct de alimentare riderii aveau de trecut printr-un rau. Primii piloti de la clasa PRO, inclusiv Mani Gyenes, au reusit sa il traverseze insa ulterior, hidrologii de la barajul Sadu au decis sa dea drumul la o parte din apa, iar debitul raului a crescut mult prea mult pentru ca acesta sa mai poata fi traversat de catre concurenti. Apoi a urmat momentul critic pentru foarte multi dintre piloti. Aproape de al doilea punct de alimentare al zilei, care a si coincis cu punctul se service, multora li s-a terminat carburantul. Motocicletele au consumat, in conditiile de vreme ploioasa, mult mai mult decat s-a estimat. Unii dintre piloti, cum este si cazul lui Dani Otil care concureaza in Tip Till Team, au achizitionat carburant de la localnicii din Rasinari.
Din cauza dificultatii traseelor de la Red Bull Romaniacs exista un timp maxim dat pentru parcurgerea lor. Astfel, daca se considera ca un anumit sau anumiti rideri nu au cum sa se incadreze in acest timp acestia sunt indrumati de la primul punct de control orar catre drumul care ii duce cel mai repede in oras. Aceasta masura este luata pentru a evita diversele incidente care ar putea aparea daca pilotii sunt prinsi de noapte in padure.
Ploaia a facut in aceasta prima zi din munti si prima victima din randul pilotilor de la clasa PRO. Taddy Blazusiak a alunecat pe o urcare si s-a accident la umar fiindu-i imposibil sa mai continuie acest raliu hard enduro. Polonezul se afla pe locul trei dupa Prolog si desi era la prima sa competitie, unde era nevoit sa se orienteze dupa GPS, era unul din favoritii la victorie.
Luni 28 iunie, raliul paraseste pentru o noapte Sibiul, avand in vedere ca in aceasta a doua zi in munti se va merge la Petrosani.
Clasa Trial si clasa PRO vor avea de parcurs - 183 de km, clasele Expert Single si Expert Team vor avea 164 de km, iar cei de la Hobby si Hobby Single 126 de km.
Oganizatorii nu au anuntat pana in acest moment rezultatele primei zi de curse.
Cupa Mondiala/ Programul "optimilor" de luni: Olanda si Brazilia, favorite la calificare... VIDEO Spania - Portugalia 1-0/ Ibericii merg in "sferturi"...