Mikkelsen, campionul IRC in 2011, a fost cel mai rapid pe toate cele sapte probe speciale programate vineri. Pilotul ŠKODA UK are un avans de 2m:44,1 secunde fata de urmatorul clasat dupa o zi in care multi dintre rivalii sai au avut probleme. Mathieu Arzeno, François Delecour, Patrik Flodin si Sepp Wiegand au fost doar cativa dintre pilotii care au abandonat sau au pierdut timp pe probele speciale..
Arzeno a fost nevoit sa abandoneze pe speciala a doua dupa ce suspensia dreapta fata a masinii sale Peugeot 207 Super 2000 a cedat. Tanar pilot francez spera sa ia startul din nou in ziua a doua, dar in urma analizei din parcul de service echipa a decis sa renunte.
Flodin se afla la doar patru secunde in spatele liderului, la inceputul specialei a doua, dar a pierdut timp dupa ce janta masina sale Ford Fiesta S2000 a cedat, ceea ce a facut ca suedezul sa piarda foarte mult timp. Sepp Wiegand a pierdut un minut, pe aceeasi proba, din cauza unei pene la roata stanga spate, in timp ce Francois Delecour, pe un Peugeot 207 S2000, a pierdut timp pe speciala a patra din cauza prafului. Organizatorii au decis ca pentru cele doua speciale de noapte sa mareasca intervalul de start dintre concurenti de la doua la patru minute pentru a preintampina problemele cauzate de praf.
“Nu am facut nicio greseala si am incercat sa evitam bolovanii. Stiam ca aceasta este cea mai buna tactica inca de dinaintea startului”, a spus Mikkelsen, liderul din IRC. ‚Sunt foarte atent pe viraje si incerc sa menajez masina. A fost dificil sa merg asa de la inceput pentru ca stiam ca toti ceilalti vor merge tare, dar o data ce ne-am distantat a fost mai usor. Daca nu se mai intampla nimic sambata, cred ca avem un avans suficient de mare pentru a castiga, dar sa nu uitam ca nu poti castiga daca nu termini raliul”.
Sepp Wiegand este pe doi la general si pilotul ŠKODA Auto Deutschland si-a propus sa termine pe podium. Germanul are un avantaj de doar 24,7 secunde fata de Francois Delcour, ceea ce cu siguranta va duce la o lupta extrem de disputata pentru un loc pe podium intre ce doi. Gergo Szabó a fost pe doi la un moment dat, cu noua masina Skoda Fabia S2000, dar a pierdut timp din cauza unor pene de cauciuc si trebuie sa se multumeasca doar cu locul 4.
Dupa prima zi, pe pozitia a cincea la general se afla Vali Porcisteanu, campionul national din 2011 fiind si lider in IRC Production Cup. Pilotul roman a facut senzatie cand a reusit sa termine super speciala de pe circuitul de rally cross in acelasi timp cu Mikkelsen.
Incercarea austriacului Andreas Aigner de a obtine cea de-a treia victorie consecutiva in IRC Production Cup s-a terminat pe speciala a doua cand a rupt o roata la masina sa Subaru Impreza R4 STI. In IRC 2WD Cup, Harry Hunt a reusit sa treaca de Robert Consani si a incheiat ziua pe locul 10 la general.
In competitia interna, Gergo Szabo este lider, urmat de Valentin Porcisteanu si Marco Tempestini. In competitia dedicata automobilelor cu doua roti motrice Vlad Cosma, pe Citroen C2 R2 Max, este lider, el fiind urmat de Sebastian Barbu pe Citroen DS3 R3.
Sambata, in ultima zi a raliului, pilotii mai au de parcurs inca cinci probe speciale cu o lungime de 100 kilometri. Programul incepe la ora 11:12 cu Gatu Berbecului, cea mai lunga speciala a raliului, iar sosirea si festivitatea de premiere este programata la ora 19:00 in Piata Mica din Sibiu.
SOC: Cristi Borcea a plecat de la Dinamo, M. Niculae la Vaslui!... Nadia Comaneci, "Zeita de la Montreal", poarta torta olimpica...