- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite de vede duminica de la ora 20:00 și de luni până miercuri de la 20:30 numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
- Marele Premiu de Formula 1™ din Las Vegas e online exclusiv în AntenaPLAY! Vezi cursele în perioada 22 - 24 noiembrie 2024!
Cezar Oatu s-a numărat printre artiștii care au criticat prezența lui Gheboasa la Untold 2023. „Noua generație … “idoli” vs fani … no comment. Ce voce, ce mesaj, ce producție și ce bine sună viitorul”, a spus fostul reprezentant al României la Eurovision. Cezar Oatu a publicat un videoclip unde se observa că tinerii erau foarte bucuroși să asiste la concertul lui Gheboasă și chiar îi știau versurile, unele cu mesaje „vulgare”.
Citește și: VIDEO | Momentul în care scena ia foc la Untold. Ce a produs incendiul. A fost la un pas de o tragedie
Momentul în care Gheboasă a cântat pe scena de la Untold 2023: „Nu cred că e nevoie de stropire cu aghiazmă mare”
Mulți dintre cei care au văzut imaginile au criticat faptul că Gheboasă are o mulțime de fani tineri, considerând că în acest context „viitorul nu arată bine”, însă sociologul Gelu Duminică le-a oferit celor îngrijorați exemple din muzica din trecut, unde chiar și în folclorul românesc din secolul 19 au existat versuri considerate vulgare.
„Văd lumea oripilată de versurile muzicilor cântate pe scena UNTOLD de câțiva artiști extrem de populari în rândul tinerilor și adolescenților (gen Gheboasa). Se propune stropirea cu aghieazmă mare, se leșină de grija viitorului și se induce ideea că cei ce sunt acolo în public reprezintă un pericol pentru națiune.
Cu siguranță, versurile sunt extrem de vulgare și pline de mizerie. Eu nu consum muzica asta și nici nu cred că o voi consuma vreodată. Din păcate însă nu pot să nu văd că nu e nimic nou sub soare cu muzica de genul ăsta și că ea a existat, sub varii forme, mai dintotdeauna.
Folclorul românesc de secolul XIX (cam de atunci avem primele surse) avea și melodii cu versuri extrem de vulgare care erau super populare în acele vremuri. Melodii de genul asta au existat și în perioada interbelică, ba chiar și în comunism (atunci erau mai cu "perdea").
Ĺa nivel internațional, muzicile cu versuri dure, macabre și pline de înjurături sunt și mai prezente de prin anii 80, iar "muzicile de cartier" care ajung și în România anilor 90 nu sunt despre panseluțe și zbor de fluturi. Că noi am crezut că e vorba despre, e ceva ce ține de accesul nostru la educație de calitate....
Din punctul meu de vedere, ceea ce fac acum artiștii români care au astfel de muzici și mesaje nu e decât o adaptare la "piață". Fiți siguri că dacă muzica lor nu ar avea un public consistent, s-ar reprofila.
Așa că nu cred că e nevoie de stropire cu aghiazmă mare și nici nu cred că viitorul nu ne este în pericol din cauza muzicilor celor ca Gheboasa.
Ceea ce ei reprezintă e doar un tip de subcultură muzicală (atenție "subcultură" nu însemnă ceva inferior) care există peste tot și a existat mai dintotdeauna. Și căt există public care o consumă, nu prea avem ce face”, a scris sociologul Gelu Duminică pe contul său de Facebook.
Gheboasă nu a comentat la criticile care i s-au adus, însă a publicat un videoclip pe Instagrram, und eși-a arătat recunoștința față de fanii săi. „A fost senzație la Untold”, a scris cântărețul.
Cu ce se ocupă Deea Maxer, după divorțul de Dinu Maxer. În ce domeniu vrea să se lanseze: „Am știut să fur meserie de la... Andra Voloș, poza care a stârnit un val de reacții. Ce detaliu au remarcat fanii, după ce și-a lăsat la vedere burtica d...