Antena Căutare

Alimentele de care are nevoie organismul nostru la schimbarea sezonului

Schimabrea anotimpurilor are efect asupra corpului nostru, în sensul în care ne influențează alimentația. Hrana este o necesitate, dar și o plăcere, motiv pentru care odată cu fluctuația temperaturii se schimbă și alimnetația și noi trebuie să fim atenți să oferim corpului aportul necesar de nutrienți și, de sigur, să acordăm atenție și nevoii noastre de a mânca ce ne face papilele gustative să tresalte.

Livrare mâncare
Este vital să ne hidratăm, să consumăm cât mai multă apă, indiferent de anotimp, să mâncăm sănătos și să alternăm orice fel de mâncare cu consumul de fructe și legume. O alternativă simplă este să consumăm salate delicioase, bogate în vitamine. | shutterstock

Cert este că, ceea ce mâncăm vara, nu mai mâncăm iarna. O parte dintre alimentele pe care le consumăm în mod obișnuit în anotimpurile calde, dispar atunci când frigul se instalează. Iar aici, fenomentul este clar înțeles!

De menționat este faptul că odată cu schimbarea sezoanelor se schimbă și obiceiurile alimenatre, lucru care ne ajută în conturarea unei diete de vară.

Însă, schimbarea sezonului nu este doar despre alimentele care se pot cultiva într-un anumit moment, ci și despre cum ne adaptăm stilul de a mânca.

Ce mâncăm la schimbarea anotimpului, dimineață, prânz și seara

De exemplu, vara este anotimpul în care majoritatea persoanelor renunță la mâncărurile bogate în grăsimi și nu doar pentru că nu ar fi indicat, ci pentru că organismal face o selecție naturală. El cere doar alimente ușoare.

Este știut faptul că avem nevoie oricând să ne ajutăm corpul, în fiecare sezon, cu alimentele ce ne dau proteinele necesare, dar acesta se adaptează și anotimpului. Astfel în perioada verii, dar și când este toamnă, este important să ținem cont că alimentele ușoare și salatele ne vor ajuta să ne impunem un stil de viață sănătos și sa facem trecerea între sezoane mult mai ușor.

Mult mai simplu este să înțelegem că organismal nostru se adaptează condițiilor de climă și în general condițiilor pe care i le oferim. În acest fel, este mult mai ușor să consum alimente de sezon și mai ales să ne bucurăm de beneficiile lor, decât să ne gândim în repetatea rânduri care este ecuația prin care descoperim o dietă sănătoasă.

Este vital să ne hidratăm, să consumăm cât mai multă apă, indiferent de anotimp, să mâncăm sănătos și să alternăm orice fel de mâncare cu consumul de fructe și legume. O alternativă simplă este să consumăm salate delicioase, bogate în vitamine.

Uneori nu este suficient să bem doar doi litiri de apă, ci și să consumăm alimente care conțin apă, cum ar fi roșiile, ce pot fi puse într-o salată verde, care la rândul său este bogată în apă. Așa se face că natura pare că lucrează în favoarea noastră și ne oferă, atât vara, cât și toamna o varietate de fructe și de legume ce au din plin minerale și vitamine.

Totuși, nu trebuie să excludem mâncarea gătită, căci tocmai acolo este cheia, să te bucuri de preparate sănătoase și delicioase, în același timp.

Respectă trei mese principale pe zi și “colorează-le” cu bogăția sezonului

Micul dejun este cu siguranta cea mai importantă masă a zilei. Un motiv suficient de solid să nu renunțăm la micul dejun este necesitatea organismului de a avea un start bun. Și ce înțelegem prin asta? Organismul este “mașinăria” perfecta, care are nevoie de “comubustibil”.

Ce mâncăm la micul dejun

Oferă-i corpului tău alimente sănătoase, ușoare în prima parte a zilei, cum ar fi salatele alături de castraveți, brânză, roșii, salată de vinete, piept de pui gătit ușor și dacă vrei un desert, o cremă de lapte este perfectă pentru un gust desăvârșit.

Un mic dejun echilibrat și servit la ora indicată poate avea efecte benefice pentru menținerea greutății normale și a valorilor fiziologice ale colesterolului sanguin. Bucură-te de un mic dejun sănătos și gustos comandând de la Oh! Slad ce îți face cu ochiul.

Ce mâncăm la prânz

La prânz, meniul ar trebui să conțina: grasimi (unt, branzeturi), proteine (carne rosie, oua, ovâz), glucide lente (paine integrală, orez integral, cartofi fierți).

Astfel, la masă putem opta pentru chiftelute din carne de vită, file de pui cu sos, crema de smântână cu pui și ciuperci, dar și dovlecei umpluți cu legume și condimentele casei, vinete umplute cu roșii maruntite, pentru cine prefer să renunțe la carne. Toate acestea sunt la un click distanță de tine, comandă-le din Meniuri LaSafi.

Ce mâncăm la cină

Seara indicat este să mâncăm puțin și la fel de ușor, astfel câteva legume la grătar, salate mixte, pote un sushi delicious ar fi ideal.

Un aliment minune, care nu costă mult și de care ne putem “agăța” indiferent de sezon și de ora mesei, pentru că se găsește pe rafturile magazinelor, este ovăzul. Fulgii de ovăz sunt un tip de cereale integrale care nu conțin gluten și sunt bogate în proteine, minerale, fibre și vitamine.

Comandă cele mai bune preparate cu ovăz de la Ohvăz și bucurăte de gustul sănătății!

Descarcă aplicația eatZZ de aici >>> www.eatzz.ro/#descarca-aplicatia

Vezi toate restaurantele din aplicația eatZZ >>> https://eatzz.ro/bucuresti/restaurante

(P) Coniacul select Remy Martin - o călătorie gustativă în timp!... Ce trebuie să mănânci dacă vrei să slăbești...

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
Hello Chef sezonul 7, 18 mai 2024. Roxana Blenche și chef Samuel, o nouă provocare în bucătărie! Ce rețete au de gătit pentru Nicoleta Nucă
Hello Chef sezonul 7, 18 mai 2024. Roxana Blenche și chef Samuel, o nouă provocare în bucătărie! Ce rețete au de gătit pentru Nicoleta Nucă Sambata, 18.05.2024, 15:30
Ai filme bune în AntenaPLAY Vezi acum
Citește și
x