Vanzarile de PC-uri din China au crescut cu 14% in trimestrul al doilea, la 18,5 milioane de unitati, depasind pentru prima oara livrarile din SUA, care au scazut cu 4,8%, la 17,7 milioane unitati, a declarat Bryan Ma, analist la compania de cercetare a pietei IDC.
La nivel anual, China va devansa probabil SUA in 2012.
Estimarile scot in evidenta importanta tot mai mare a consumatorilor din China pentru economia mondiala, dupa ce aceasta tara a devenit in 2009 cea mai mare piata auto din lume.
Hewlett-Packard (HP), cel mai mare producator de PC-uri la nivel mondial, a anuntat in aceasta luna ca ar putea sa se retraga din acest sector, in timp ce grupul chinez Lenovo a raportat un profit trimestrial care aproape s-a dublat.
"Trebuia sa se intample mai devreme sau mai tarziu, asa cum a fost si cu piata auto, iar acel moment a venit. China are o populatie uriasa, iar veniturile acesteia sunt in crestere", a declarat Toshihiro Nagahama, economist sef la Dai-ichi Life Research Institute din Tokyo.
Valoarea livrarilor de computere in China a fost in trimestrul al doilea de 11,9 miliarde de dolari, comparativ cu 11,7 miliarde de dolari in cazul celor din Statele Unite, a aratat Ma.
In China au avut loc in intervalul mentionat 22% din livrarile de PC-uri la nivel mondial, cu un punct procentual peste cele din SUA. Livrarile din China vor atinge in acest an 72,4 milioane de PC-uri, cu circa un milion mai putine decat cele din Statele Unite. Anul viitor, livrarile din China vor creste probabil cu 18% si vor depasi nivelul de 76,6 milioane PC-uri anticipat pentru Statele Unite, a spus analistul de la IDM.
Hewlett-Packard a intrat relativ tarziu pe piata PC-urilor, la inceputul anilor '90, si a ajuns lider in 2002, prin achizitia Compaq Computer.
Cu ani inainte, HP a refuzat o propunere din partea unuia dintre inginerii sai, de a cumpara proiectul unui computer personal inventat de acesta. Acest inginer este co-fondatorul Apple, Steve Wozniak, care a transformat ideea in modelul Apple I, la jumatatea anilor '70.
Apple a fost un pionier al pietei cu Apple I, dar IBM a extins folosirea acestei categorii de produse, cu lansarea primului PC, in 1981. Totusi, un numar tot mai mare de chinezi urmeaza tendinta internationala si opteaza pentru iPad si alte tablete.
Directorul general al Lenovo, Yang Yuanqing, a atribuit in februarie incetinirea cresterii pietei de PC-uri trecerii la tablete. Lenovo a inceput anul trecut sa vanda noi produse, precum smartphone-uri si tablete care concureaza produsele Apple si Acer.
Piata mondiala a tabletelor va depasi 230 milioane de unitati in 2015, comparativ cu numai 20 de milioane de unitati vandute anul trecut, potrivit companiei de cercetare a pietei Informa.
Citeste si Jurnalul
FOTO: warepin.com