Antena Căutare

Cum e sa fii la volanul unui Porsche Panamera

Porsche Panamera a reprezentat o premiera pentru marca din Stuttgart la lansarea sa, fiind primul Gran Turismo in patru usi al acestui producator, in istoria sa de 80 de ani.

Daca luam in calcul 928 ca pe un GT, Panamera este al doi­lea intr-o lista nu foarte lun­ga, de 20 si ceva de modele din pa­no­plia Porsche. Daca ti­nem cont de nu­marul usilor, este de asemenea al doilea, de data asta du­pa Cayenne. Are insa si un loc intai: este cel mai lung Porsche construit vreodata, cu aproape 5 metri lungime (fara 3 centimetri).

Dar, dincolo de orice inca­drare intr-o clasa sau alta, Porsche Panamera este o veritabila premiera pentru producator si are la originea conceperii si fabricarii sale dorinta companiei de a concura si in alte clase decat cele destinate roadster-e­lor si altor masini sport.

Astfel, odata cu aparitia Panamera, Porsche a in­trat pe teritoriul unor modele precum Maserati Quattroporte, BMW Serie 5 GT si chiar Serie 7, Mercedes-Benz CLS si chiar S Klasse. Aceasta este o piata mult mai mare decat cea pe care alerga pana atunci gama 911, iar vanzarile demonstreaza clar ca decizia a fost cat se poate de corecta, fara sa afecteze imaginea de con­struc­­tor sportiv exclusivist. Numai in Romania, din cele 79 de autotu­risme vandute in 2010, 10 au fost Pa­namera, iar anul acesta s-au vandut alte 3 din 21 de modele Porsche.

Design si confort

Articolul continuă după reclamă

Un test cu un Porsche nu este unul obisnuit, in primul rand din cauza valorii mari a unei astfel de ma­sini. Esti in permanenta urmarit de teama de a nu produce nici cea mai mica rana unei masini care nu doar costa in jur de 100.000 de euro, dar si transmite prin toate suru­bu­rile ca este un vehicul pretios. In aceste con­ditii, e greu sa-ti pastrezi subiectivitatea, asa cum e greu sa gasesti defecte unui vehicul de 100.000 de euro.

Designul lui Porsche Panamera pastreaza stilul gamei, fiind probabil un mare test pentru desenatori sa contureze un sedan cu trasaturi de roadster, in patru usi, dar cu linie coupé, si in acelasi timp sa nu piarda pe traseu stilul marcii. Designerii au trecut cu brio testul, astfel ca aparitia lui Panamera pe strada atrage aten­tia mai mult decat o face un Carrera sau unul dintre competitorii sai.

Interiorul este pur si simplu opulent si sportiv in acelasi timp, confortabil si totusi limitat, fiind foarte bine de­limitate cele patru locuri, fata/spate. Materialele sunt fara cusur, comenzile multimedia imprastiate in stil hi-tech pe toata consola centrala, un minus fiind algoritmul de lucru pen­tru computerul de bord, cam greu de accesat si in acelasi timp sim­plist in informatii. Pe ansamblu, este o juca­rie luxoasa, un produs al fan­teziei si dorintelor multor barbati.

Performante si dotari

Versiunea testata a fost un 4S cu motor 4.8 litri, V8, de 400 CP si 500 Nm, la fel de bestiala precum o Carrera cu acelasi motor, cu raspuns incredibil de prompt si o agilitate a cutiei automate, cu dublu ambreiaj, demna de orice masina sport de competitii.

Distributia putin diferita a maselor, cu un portbagaj mai lung si inca doua usi, conduce la o vaga senzatie de spate mai greu, insa asta in niciun caz nu poate fi sesizabil pe sosele in regim de mers normal si este compensata rapid de tractiunea integrala. Nici rigiditatea nu are de suferit prin aparitia celei de-a doua perechi de usi, cat despre suspen­siile reglabile (Active Suspension) nu mai are rost sa vorbim altfel decat in termeni elogiosi. Nu putem trece peste consum, care a reusit sa pas­tre­ze o valoare de 12 li­tri/100 km in re­gim de rulare mixt, spo­r­tiv.

Sa precizam si ca dotarile Pa­na­mera de baza sunt mult peste ceea ce-si doresc cei mai multi dintre so­feri, si spicuim doar varfurile: scaun electric, sistem multimedia cu navigatie, senzori de parcare, pretul de baza fiind de 84.500 euro. Modelul testat costa 142.055 euro si este dotat, printre altele, cu jante de 20, piele bej si trapa electrica.

Detalii tehnice

Motor: 4.8 litri V8
Putere maxima: 400 CP/6.500 rpm
Cuplu maxim: 500 Nm/3.500 rpm
Viteza maxima: 282 km/h
Acceleratie: 5 sec.
Consum mediu: 10,8 l/100 km
Lungime: 4,97 metri
Latime: 1,93 metri
Inaltime: 1,41 metri
Pret baza: 84.508 euro
Pret model testat: 142.055 euro

Citeste si Saptamana Financiara!

Foto: efastcars.com

Saab se relanseaza... Atentie la autovehiculele cu regim de circulatie prioritara!...

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
Ești mai deștept decât un copil de clasa a V-a | Sezonul 3, 1 noiembrie 2024. Adi Nartea și Cosmin Vîjeu au câștigat suma de 25000 de lei
Ești mai deștept decât un copil de clasa a V-a | Sezonul 3, 1 noiembrie 2024. Adi Nartea și Cosmin Vîjeu au câștigat suma de 25000 de lei Vineri, 01.11.2024, 19:00
Premierele toamnei în AntenaPLAY Vezi acum
Citește și
Abonează-te la newsletter!

Lasă-ne adresa ta de mail și te vom ține la curent zilnic cu cele mai importante știri, astfel încât să nu pierzi nimic niciodată.


x