Experienta la volanul unui automobil electric, in general, si a lui C-Zero, in special, e unica. Ai impresia ca te asezi in fasa unei console de jocuri, gen Sony PlayStation, si preiei comenzile unui simulator auto.
De ce? Cind bagi cheia in contact, nu se intimpla nimic. Nimic din ce esti obisnuit, precum sunetul demarorului sau trepidatiile motorului cu ardere interna! Se aprind doar beculetele din bord si, gata, C-Zero e gata de drum.
Apoi, comuti levierul "cutiei de viteze" (de fapt nu e cutie de viteze, transmisia bazindu-se pe un raport fix si variatia tensiunii de alimentare a motorului electric) in "D", ca la o automata, iar daca apesi acceleratia usor masinuta porneste fara nici cel mai mic zgomot sau smucitura.
Daca ai piciorul mai greu insa, surpriza: cei 64 CP si cuplul constant fac C-Zero-ul sa tisneasca si sa urce usor pina la 70-80 km/h, ceea ce e suficient pentru oras. Iar daca iesi pe autostrada, vitezele de 100-120 km/h nu sint o problema. Doar ca e vizibil cum scade energia si autonomia.
Vezi avantajele si dezavantajele lui C-Zero in GSP!
FOTO! Mercedes C63 AMG tunat... Porsche Panamera lanseaza primul model de curse...