- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite de vede duminica de la ora 20:00 și de luni până miercuri de la 20:30 numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
- Marele Premiu de Formula 1™ din Las Vegas e online exclusiv în AntenaPLAY! Vezi cursele în perioada 22 - 24 noiembrie 2024!
Primul vehicul getbeget românesc a fost lansat în 1945. Malaxa 1C era fabricată în uzinele de la Reșița, în doi ani producându-se 200 de unități.
Mașina a fost numită în cinstea inginerului Nicolae Malaxa, un cunoscut industriaș din perioada interbelică.
Malaxa 1C putea transporta maximum șase persoane. Era un model ce oferea un grad mărit de confort, cu o formă aerodinamică, elegantă,cu portbagajul în față. Putea atinge o viteză maximă de 120 km/oră și consuma 10 litri de benzină la suta de kilometri.
Inginerul Petre Carp e condus echipa mixtă care a lucrat la proiectarea acestui autoturism. Echipa era formată din ingineri și tehnicieni de la uzinele A.S.A.M. şi Malaxa din Bucureşti şi de la IAR din Braşov.
Malaxa 1C era echipată cu un motor de trei cilindri în stea, ce putea să dezvolte, după măsurătorile din acea perioadă, 30 de cai putere. Răcirea motorului era asigurată de un spațiu pentru canalizarea aerului, între plafon și acoperiș.
Producția în serie autoturismului nu s-a putut realiza din cauza problemelor economice cu care se lupta România după sfârșitul celui de-al Doilea Război Mondial.
Generalul Brejnev, impresionat pe automobilul 100% românesc, a cerut ca uzina Malaxa din Reșița să fie mutată la Podgorie, în Urali.
sursa: 2daysnews.ro
Vești rele pentru românii care au cumpărat mașini second-hand! Multe dintre autoturisme au mari probleme... Ninsori viscolite și ger năpraznic, în București! Poliția Rutieră, apel pentru șoferi! Ce trebuie să facă în următoarele...