Mihai este unul dintre miile de romani ramasi pietoni de aproape trei saptamani. Incadrata la mopeduri, masinuta lui putea fi condusa pana pe 19 ianuarie fara permis. Legea il obliga acum sa mearga la scoala de soferi, doar ca tot legea are un vid cand vine vorba de ce ar trebui sa invete pentru examen.
"Imi era mult mai usor cand trebuia sa plec in oras”, spune el si are dreptate. Acum e mai greu, trebuie sa apeleze la parinti, prieteni sau taxi.
Lipsa normelor de aplicare loveste in doua categorii de romani: prima este cea a angajatilor firmelor de livrari, iar cea de-a doua este a celora care pur si simplu nu isi permit un altfel de vehicul.
Scolile de soferi sunt prinse la mijlocul acestor balbaili legislative. "Exista oameni care intreaba, dar au inteles ca nu exista norme si ca trebuie asteptata si vremea buna", spune directorul unei astfel de scoli.
Elaborarea normelor cade in grija Ministerului Transporturilor, dar si a Autoritatii Rutiere. Autoritati care spune ca, momentan, se lucreaza la proiect.
Propunerea ARR de efectuare a pregatirii pentru categoria moped este de 24 de ore de pregatire teoretica si 6 ore de pregatire practica, se arata intr-un comunicat de presa ARR.
Cu sau fara norme, legea tot lege ramane. Iar politistii trebuie sa o aplice. "In ultimele doua saptamani am constatat 232 de infractiuni de conducere a unui astfel de vehicul fara permis de conducere", a declarat Cristian Andries, Politia Rutiera. Adica tot atatea dosare penale. Care se vor inmulti, cu siguranta, pentru ca filtrele vor continua, in timp ce normele de aplicare intarzie.
Poze si informatii oficiale cu cel mai nou model BMW: Seria 3 GT... Test TopGear cu Volvo V40 Cross Country...