- Marele Premiu de Formula 1™ al Braziliei e online exclusiv în AntenaPLAY! Vezi cursele în perioada 1 - 3 noiembrie 2024!
- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite începe din 17 noiembrie, numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
Șoferii care conduc mașini cu motoare diesel au motiv de îngrijorare! Au fost interzise deja în câteva orașe. Peste 600.000 de români sunt afectați de aceste schimbări
Proprietarii de mașini diesel care se află în această țară trec prin momente de tensiune pentru că în viitorul apropiat niciunul dintre orașe nu va mai permite mașinile disel care poluează, să circule pe străzi.
Landul german Baden-Wuerttemberg vrea să obţină despăgubiri de la Volkswagen după ce autorităţile locale au achiziţionat maşini diesel VW care acum sunt interzise în oraşe, cum ar fi în Stuttgart, a anunţat publicaţia Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ), citând surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul, transmite Reuters.
În februarie 2018, un tribunal german a decis că oraşele din Germania pot interzice circulaţia celor mai poluante automobile diesel pe străzile lor. Mașinile diesel produc mai puţin din carbonul care provoacă încălzirea globală comparativ cu benzina, dar eliberează în atmosferă mai mulţi poluanţi vinovaţi de declanşarea anumitor boli
Teama că aceste interdicţii vor fi puse în aplicare a dus la scăderea semnificativă a vânzărilor de autoturisme diesel pe cea mai mare piaţă auto din Europa.
Poluarea urbană în multe oraşe germane este mai ridicată decât prevăd normele UE, determinând autorităţile să găsească metode de a reduce acest fenomen.
La sfârşitul anului trecut, autorităţile din Baden-Wuerttemberg au intentat un proces la un tribunal din Stuttgart, solicitând despăgubiri "de peste zece milioane de euro", susţine Ziarul General din Frankfurt.
Interdicţiile imediate privind circulaţia maşinilor pe principalele străzi din oraşe ar fi legitime şi ar putea afecta toate modelele, cu excepţia celor care respectă cele mai recente standarde Euro-6 privind emisiile (maşinile fabricate după 2014).
Pentru zonele metropolitane mai mari, care cuprind mai multe drumuri principale şi străzi laterale, tribunalul a recomandat o implementare treptată a interdicţiilor, începând cu automobilele diesel mai vechi care îndeplinesc standardele de emisii Euro-4 (care a fost înlocuit cu Euro-5 începând cu 2009).
Volkswagen nu a confirmat informaţia, dar a precizat că precedentele decizii ale tribunalului au sprijinit punctul său de vedere că nu sunt justificate acţiunile în instanţă deoarece maşinile VW aveau certificare rutieră validă la momentul vânzării.
Ziarul General din Frankfurt adaugă că banii plătitorilor de taxe au fost cheltuiţi pentru a achiziţiona sau a lua în leasing vehicule diesel pentru Poliţie.
Industria auto germană, unde lucrează aproximativ 800.000 de angajaţi, este afectată de reacţia negativă faţă de automobilele echipate cu motoare diesel după ce, în luna septembrie 2015, Volkswagen a recunoscut că a utilizat un software pentru a eluda standardele de emisii poluante. Acest scandal s-a extins la nivelul întregii industrii şi a stimulat în alte ţări investiţiile în vehiculele electrice, spune Agerpres.