Luptă grea, pe piața de automobile premium. BMW se apropie de un recordul menținerii pentru zece ani consecutivi în poziția de lider. Dar Audi, ocupantul locului doi, a redus decalajul și nu stă cu mâinile în sân. Pentru Salonul Auto de la Los Angeles, de la acest sfârșit de an, constructorul din Ingolstadt a pregătit A9, un concept de coupe în patru uși, care încearcă să pună în umbră Porsche Panamera, Mercedes CLS și BMW Seria 6 Gran Coupe și despre care afirmă că va revoluționa design-ul întregii game de modele viitoare. Și nici Mercedes nu dă semne de oboseală, aruncând buzduganul unui rival pentru BMW X6, sub acronimul GLE.
Audi n-a dat prea multe detalii despre A9, ci doar o schiță cu mașina văzută de sus, menținând suspansul. Silueta de coupe în patru uși cu hayon plonjat iese însă clar în evidență. Și, dacă luăm în calcul A7, rivalul declarat al CLS-ului și al BMW-ului Seria 6 Gran Coupe, este clar că A9 țintește mai sus.
Mașina își va face debutul în 2017, pe platforma tehnică MLV Evo. Evident, va urma un S9, despre care exită zvonuri că va fi animat de V8 twin-turbo de 4.0 litri și 600 CP. Și, de ce nu, ne-am putea forța imaginația să ne gândim și la un RS9, chiar dacă RS-urile se opresc în momentul de față la RS6.
Rolul lui A9 nu este însă numai de sperietoare. Conform declarațiilor noului designer-șef Audi, Marc Lichte, conceptul va deschide porțile către o nouă era a design-ului contructorului german, prin prezentarea unei evoluții a calandrului "single-frame" și unor elemente arhitecturale menite a sublinia și mai mult sportivitatea. Lichte a catalogat simplu noul limbaj: "design sculptural".