Japonia se numara printre principalii furnizori de piese electronice in industria auto din intreaga lume. Si cum Dacia a evoluat in ultimii ani de la carburator, la tehnologii de ultima ora, precum ABS, ESP sau airbag-uri, sisteme ce functioneaza gratie senzorilor si a micro-calculatoarelor speciale, "tsunamiul" din Japonia a ajuns si la Mioveni.
Prin urmare, activitatea Automobile Dacia ar putea fi intrerupta, dupa Paste, cel mai probabil pentru o saptamana, intrucat furnizorii de piese au probleme de aprovizionare cu firmele nipone.
Efectul seismului in industria auto
Toyota, numarul unu mondial in randul constructorilor de masini, a anuntat ca suspenda activitatea fabricilor din America de Nord, din cauza lipsei de piese auto produse in Japonia. De asemenea, facilitatile nipone ale companiei sunt inchise de la mijlocul lunii martie, primele unitati fiind oprite imediat dupa cutremur.
General Motors, Honda si Saab au anuntat si ele in ultima perioada probleme de aprovizionare cu piese din cauza crizei din Japonia. Iar Ford, care detine in Romania uzina Automobile Craiova, a anuntat saptamana trecuta ca inchide temporar fabrica din Genk, Belgia, pentru a face economie de piese.