IAG a anunţat marţi că a înregistrat pierderi operaţionale, calculate înainte de deducerea elementelor excepţionale, de 535 de milioane de euro, comparativ cu un profit de 135 de milioane de euro obţinut în aceeaşi perioadă a anului trecut.
Veniturile grupului au scăzut cu 13%, la 4,6 miliarde de euro. IAG a avertizat că anticipează pierderi mult mai mari în trimestrul al doilea, când rezultatele vor include impactul complet al blocării traficului aerian în timoul pandemiei.
IAG a prezentat pe larg, într-un comunicat, planurile de restructurare masivă a British Airways.
“Propunerile sunt supuse consultărilor, dat este probabil că vor afecta majoritatea angajaţilor British Airways şi ar putea avea ca efect renunţarea la până la 12.000 dintre aceştia”, a avertizat grupul.
British Airwys are 45.000 de angajaţi, între care 16.500 de lucrători naviganţi şi 3.900 de piloţi, potrivit site-ului companiei.
Directorul general al BA, Alex Cruz, a spus angajaţilor că operatorul aerian ia toate măsurile posibile pentru a conserva numerarul şi a depăşi dificultăţile pe termen scurt, între acestea numărându-se renegocierea contractelor şi căutarea de opiţuni pentru flotă. El a precizat însă că măsurile vor fi insuficiente.
”În ultimele câteva săptămâni, perspectiva industriei aviaţiei s-a înrăutăţit în continuare şi trebuie să luăm măsuri acum”, a scris Cruz într-o scrisoare adresată angajaţilor.
”Nu există un program guvernamental de salvare pentru BA şi nu ne putem aştepta ca salariile să fie susţinute din fonduri publice pe termen nedefinit. Banii pe care îi împrumutăm acum vor fi pe termen scurt şi nu vor rezolva problemele pe termen lung cu care ne vom confrunta”, a mai scris directorul general.
Sindicatul piloţilor, BALPA, a anunţat că angajaţii sunt devastaţi.
”Acest lucru a venit ca o lovitură de nicăieri din partea unei companii aeriene care a susţinut că este suficient de solidă pentru a depăşi furtuna provocată de coronavirus şi a refuzat orice sprijin guvernamental”, a afirmat secretarul general al BALPA, Brian Strutton.
“BALPA nu acceptă că se justifică aceste pierderi de locuri de muncă şi ne vom lupta să le salvăm pe fiecare dintre acestea”, a mai spus Strutton.
La începutul acestei luni, BA s-a folosit de schema guvernamentală de retenţie a locurilor de muncă pentru COVID-19, trimiţând în şomaj tehnic 22.626 de angajaţi. Potrivit programului, guvernul suportă o parte din costurile pentru păstrarea personalului care rămâne angajat în perioada de izolare la domiciliu, pe parcursul crizei.
În comentarii similare ale altor operatori aerieni, precum Lufthansa, British Airways a arătat că va fi nevoie de mai mulţi ani pentru ca cererea din partea pasagerilor să revină la nivelul din 2019.
Sursa : news.ro
Sondaj Fed: Economia SUA va avea nevoie de doi ani şi de alte mii de miliarde de dolari pentru a-şi reveni din criza cor... Redresarea economică modestă a Greciei, deturnată de coronavirus: FMI anticipează o contracţie a PIB de 10% şi o rată a ...