Comisia Americana de Comert (US Federal Trade Commission) a aprobat recent, in unanimitate, achizitia AdMob de catre Google, in schimbul a 750 de milioane de dolari, motivand ca aceasta miscare nu va reduce nivelul competitivitatii pe segmentul advertisingului pe dispozitive mobile.
Impreuna, cele doua companii au 21% din piata de advertising pe mobil in SUA, sement care se dubleaza in fiecare an, potrivit analistilor IDC.
Decizia Comisiei arata ca Google inca mai poate face achizitii mari, mai spun specialistii. Insa, odata ce Google si AdMob si-au unit fortele, presiunea este acum pe Steve Jobs, CEO-ul Apple, precizeaza analistii, care va trebui sa demonstreze ca poate aplica si in segmentul de advertising aceeasi formula de succes pe care o intrebuinteaza in vanzarea de computere: sa taxeze mai mult pentru produse in care accentul este pus pe design si aplicatii usor de folosit.
Luna trecuta, Apple a anuntat lansarea iAd, un serviciu care introduce anunturi publicitare in interiorul aplicatiilor care ruleaza pe dispozitivele mobile ale companiei, cum sunt iPhone sau iPad.
In masura in care Apple nu a anuntat cat de mult va costa noul sistem, analistii se asteapta ca grupul sa taxeze cu aproximativ 10 dolari pentru mia de afisari si doi dolari pentru fiecare click.
Pentru a justifica un pret mai mare, Apple va oferi tehnologii care permit advertiserilor sa prezinte trailere pentru filme, spre exemplu, sau jocuri online care sa-i diferentieze de companiile care se rezuma doar la anunturi de tipul banne¬relor statice.
In acelasi timp, daca producatorul iPhone va cere un pret prea mare pentru anunturile publicitare, va pierde, mai spun specialistii. De asemenea, un alt factor de luat in considerare care pune presiune pe Apple este acela al smartphone-urilor bazate pe sistemul de operare Android, care, potrivit IDC, vor ajunge la vanzari de 68 de milioane pana in 2013.