"India si Turcia se plaseaza inaintea Romaniei, in conditiile in care cererea interna din partea nou formatei clase de mijloc este in continua crestere. Tari precum Emiratele Arabe Unite, Kuweit, Irlanda sau Belgia se plaseaza pe pozitii similare cu Romania", apare intr-un comunicat al CB Richard Ellis.
India a atras opt noi retaileri, Turcia sapte branduri, in timp ce ocupantele locului trei, inclusiv Romania, cate sase jucatori internationali de pe piata de retail.
In ceea ce priveste prezenta comerciantilor internationali, tara noastra se afla pe locul 33 din cele 73 de tari, cel mai bine reprezentanti fiind cei din fashion&denim, urmati de cei din domenii de activitate specifice.
"Chiar daca am asistat la o intarire a prezentei comerciantilor de lux in ultimele 12-18 luni, in continuare exista loc pentru expansiune, in conditiile in care doar 7% din aceasta categorie de comercianti analizati sunt prezenti si in Romania", mai apare mentionat in comunicat.
Dintre comercianti, 56% se extind prin franciza, cifra care este in scadere fata de anii anteriori. In aceste conditii, anumite companii mama au fost nevoite, in ultimele 12-18 luni, sa preia activitatea francizorului din cauza rezultatelor financiare rezultate.
Pe de alta parte, marii retaileri aleg sa intre direct pe piata, si nu prin intermediul unor francizorii, cum este cazul unor nume importante care au intrat in Romania precum H&M, Inditex, C&A sau New Yorker.
La nivel mondial, Marea Britanie (58%), Emiratele Arabe Unite (54%) si SUA (50%) conduc in ceea ce priveste prezenta comerciantilor internationali.
Foto: Intact Images