Live acumiRoast Istoric
Prime Time 20:00Chefi la Cutite

Experimentul ce a demonstrat cât de uşor putem fi MANIPULAŢI. Cum învăţăm să facem diferenţa între adevăr şi minciună în mediul online

Aproximativ 43% dintre liceeni au dat share unor informaţii despre care au aflat ulterior că erau false, relevă un studiu.

Aproximativ 43% dintre liceeni au dat share unor informaţii despre care au aflat ulterior că erau false, relevă un studiu.

Studiul, realizat în luna septembrie, în mediul urban, de Şcoala de Valori şi Unlock Market Research, arată că tinerii de liceu cu vârste cuprinse între 16 şi 19 ani sunt vulnerabili la fenomenul fake news, care a luat amploare în ultima perioadă şi că ei au nevoie de educaţie şi dezvoltarea gândirii critice, care să îi facă reţinuţi în a crede şi răspândi informaţii false.

Tocmai din acest motiv, proiectul intitulat „Găina care a născut pui vii” - inspirat dintr-un titlu de articol care a făcut carieră la începutul anilor '90 - îşi propune să-i înveţe pe elevi cum să interpreteze ştirile, cum să depisteze ştirile false, cum să dea share unei informaţii în mod responsabil şi, de asemenea, cum elaboreze content în social media fără să lezeze pe nimeni.

La cursuri, liceenii vor învăţa ce întrebări să îşi pună pentru a verifica veridicitatea informaţiilor pe care le citesc, care este diferenţa între ştire şi advertorial, cum iau naştere ştirile, care este diferenta între mass-media şi social media şi ce înseamnă să fii responsabil în social media.

Programul are două până la şase ateliere per liceu, centrate pe educaţie experienţială şi sunt prezentate elevilor într-o manieră atractivă, practică şi inspiraţională. Programul nu implică vreun cost pentru participanţi. Elevii vor avea ocazia să intre în contact cu cele mai actuale noţiuni referitoare la media literacy, redactând revista/ziarul liceului prin intermediul cunoştinţelor dobândite.

Recomandari