Un cântăreț îmbrăcat într-un costum de stridie, participant într-o competiție de cântat din Thailanda, a fost cel mai vizualizat videoclip de pe platforma YouTube în 2017, cu peste 184 de milioane de vizionări, informează joi site-ul CNN.
Încă de la inaugurarea sa în 2005, YouTube a devenit rapid platforma preferată atât a celebrităților, cât și a utilizatorilor anonimi care au primit șansa să-și promoveze creațiile, lucru confirmat și de topul pe 2017 al vizualizărilor. Cele mai populare zece clipuri ale anului au strâns un total de peste 633 de milioane de vizualizări, cu 83 de milioane mai mult decât anul precedent. Clipurile au fost urmărite timp de 40 de milioane de ore în total, iar canalele care le-au postat au strâns peste 55 de milioane de abonați, precizează The Time.
Videoclipul aflat pe primul loc, intitulat ''Until We Will Become Dust'', înfățișează un cântăreț îmbrăcat într-un costum de stridie, participant la competiția de cântat din Thailanda denumită sugestiv "The Mask Singer" (Cântărețul cu mască), care le cere concurenților să poarte costume elaborate pentru a-și ascunde identitatea.
Situat pe locul al doilea, videoclipul ''Shape of You'', un dans creat de Kyle Hanagami, o coregrafa din Los Angeles, pe melodia cântărețului britanic Ed Sheeran, a devenit cea mai vizualizată coregrafie din toate timpurile pe platforma YouTube, cu peste 118 milioane de vizualizări.
Pe locul al treilea se află un videoclip de șapte minute și 16 secunde cu trucuri impresionante de ping pong, postat de canalul ''Dude Perfect'' și care a făcut peste 94 de milioane de vizualizări.
Darci Lynne Farmer, o fetița ventriloc de 12 ani, care a participat la concursul "America's Got Talent" și care a impresionat atât de tare juriul încât a ajuns direct în finala pe care a și câștigat-o în luna septembrie, se află pe locul al patrulea în topul YouTube, cu peste 42 de milioane de vizionări.
Pe locul cinci, se află apariția cântărețului britanic Ed Sheeran în populara emisiune a lui James Corden, Carpool Karaoke, și marchează cel de-al treilea an consecutiv când emisiunea s-a aflat în topul celor mai vizualizate clipuri pe YouTube, după ce ediția de anul trecut, cu Adele, s-a situat în fruntea clasamentului.
Concertul Lady Gaga din pauza Super Bowl a fost vizionat de 3,8 milioane de ori în ziua care a urmat meciului, potrivit YouTube, și se află pe locul șase în topul celor mai populare clipuri, în timp ce pe locul următor se află, cu peste 35 de milioane de vizualizări, un clip care parodiază ceremonia de învestire a președintelui Donald Trump, postat de un canal care a realizat astfel de parodii și pentru filme precum Twilight sau Star Wars.
Clipul intitulat ''history of the entire world, i guess'', care concentrează, în mai puțin de 20 de minute, întreaga istorie a omenirii a adunat peste 35 de milioane de vizionări și se află pe poziția a opta. Clipul este semnat de Bill Wurtz, un utilizator care publică de mulți ani animații pe YouTube, dar niciuna nu a a stârnit un atât de mare interes.
Topul este încheiat de ''In a Heartbeat'', o animație despre un băiat care își ascultă glasul inimii, produsă de Beth David și Esteban Bravo de la Ringling College of Art and Design, primul scurt-metraj animat care ajunge pe lista celor mai vizionate clipuri din 2011, și de filmulețul în care profesorul Robert Kelly este întrerupt de copiii săi în timpul unui interviu în direct prin Skype pentru BBC.