Conform Hotărârii nr. 425/ 1994 privind aprobarea Regulamentului pentru furnizarea și utilizarea energiei termice, căldura va fi furnizată în apartamente atunci când afară se vor înregistra 10 grade Celsius sau mai puțin, timp de trei zile consecutive.
Condiția care trebuie îndeplinită pentru furnizarea căldurii
„Începerea perioadei de încălzire pentru consumatorii de tip urban va avea loc după înregistrarea, timp de trei zile consecutiv, între orele 20,00-6,00, a unor valori medii zilnice ale temperaturii aerului exterior de 10 grade Celsius sau mai mici, iar oprirea încălzirii se va face după 3 zile consecutive în care temperatura medie a aerului exterior depășește +10 grade Celsius, între orele 20,00-6,00”, se arată în cuprinsul actului normativ.
Termoenergetica a început deja probele la cald pentru consumatorii de tip urban din Capitală, având în vedere îndeplinirea condițiilor prevăzute de lege.
”Probele la cald prin care se realizează echilibrul hidraulic al întregului sistem de termoficare se vor desfăşura astfel încât, pe măsură ce temperatura exterioară scade, toţi consumatorii să beneficieze în condiţii normale de furnizarea agentului termic pentru încălzire”, au explicat reprezentanţii companiei.
Aceştia au precizat că Termoenergetica a început furnizarea căldurii la cerere spitalelor, şcolilor, grădiniţelor, căminelor de bătrâni, precum şi tuturor celorlalte instituţii care au solicitat acest lucru.
Totodată, asociaţiile de proprietari care doresc amânarea furnizării agentului termic pentru încălzire pot solicita în scris acest lucru, prin reprezentanţii legali, la registratura instituţiei din strada Cavafii Vechi nr. 15, la secţiile de termoficare de sector, sau prin e-mail la adresa [email protected]. De asemenea, asociaţiile de proprietari au obligaţia de a se asigura că instalaţiile interioare proprii (de alimentare cu energie termică) sunt în stare de funcţionare şi că sunt finalizate lucrările din interiorul imobilelor, inclusiv operaţiunile de aerisire a caloriferelor din apartamente, potrivit news.ro.
Citește și: Cum reduci factura la căldură la jumătate! Un singur truc face imediat diferența!
Dispeceratele Companiei Municipale Termoenergetica Bucureşti şi echipele de intervenţie lucrează pentru soluţionarea problemelor apărute în teren. Clienţii au la dispoziţie informaţii prin mesajele preînregistrate la numărul de telefon 031.9442 sau la numărul de telefon gratuit - 0800.820.002, precum şi prin aplicaţia Termoalert.