Live acumObservator 16
Prime Time 20:30X Factor

Ne mândrim că Gianina „e de-a noastră”! Este una dintre cele mai strălucite minți ale generației sale și are un mesaj important pentru elevii și dascălii români

O copilă din Câmpulung Moldovenesc a ajuns în elita academică a lumii. Ce mesaj are Gianina pentru Ministerul Educației din România?

Gianina Ungurean

Monitorul de Suceava

A pornit din Câmpulung Moldovenesc și a ajuns să aibă o carieră de succes, peste hotare. Gianina Ungurean lucrează la o instituție de prestigiu din lume, Institutul Max Planck de Ornitologie din Germania, ce face parte din Societatea Max Planck, aceasta din urmă fiind una dintre cele mai prestigioase organizaţii de cercetare fundamentală din Germania şi din lume.

Povestea Gianinei începe cu un profesor cu har care a făcut-o să aibă încrederea în ea.

„Probabil mulţi dintre noi avem un mentor care la un moment dat ne-a deschis apetitul pentru o anumită materie, iar în cazul meu este vorba de doamna profesoară Belamia Ichim, de la Școala Gimnazială „Bogdan Vodă”,care mi-a transmis pasiunea pentru chimie”, ne-a spus Gianina.

Pasiunea și munca sustținută i-au adus rezultate spectaculoase la competeții și olimpiade școlare. Tânăra a fost acceptată la Institutul Naţional de Știinţe Aplicate (INSA) din Lyon, una dintre cele mai bine cotate şcoli de ingineri din Franţa. Așadar, imediat după ce a absolvit liceul, Gianina și-a făcut bagajele și a plecat în Franța. La Lyon, s-a specializat în biochimie şi biotehnologii.

Mesajul unui tânăr de succes pentru Ministerul Educației din România

Este plecată de mai bine de șapte ani din România. Întrebată de reporterii Monitorul de Suceava ce și-ar dori pentru țara ei natală, Gianina a dat următorul răspuns:

„Cred că în România există în mentalitatea colectivă o admiraţie crescută pentru performanţă, ceea ce este un lucru bun. Mi-aş dori totuşi să păstrăm această admiraţie şi recunoştinţă pentru performanţă, însă în acelaşi timp să ne îndreptăm atenţia şi să depunem mai multă energie pentru a încuraja şi a educa elevul mediu. Deoarece prin definiţie, elevul mediu reprezintă marea masă a elevilor şi societatea de mâine”, a spus tânăra, completând că şi-ar mai dori ca în loc să le insuflăm copiilor şi tinerilor frica de a greşi şi frica de eşec, să îi încurajăm să fie curioşi, să descopere şi să pună întrebări. Cât mai multe întrebări. „Să îi încurajăm să se avânte cu încredere în necunoscut şi să fim acolo să îi ghidăm atunci când sunt nesiguri sau atunci când greşesc. Deoarece cred cu tărie că în aceşti tineri rezidă un potenţial extraordinar, iar noi, ca societate, avem responsabilitatea de a crea mediul propice pentru ca acest potenţial să înflorească”, a concluzionat Gianina Ungurean.

Recomandari