Poarta 8 - Portul Constanta. Ziua, in amiaza mare, trenul e oprit in gara. In vagoane incepe "actiunea". Hotii dotati cu saci de rafie si galeti incarca de zor carbuni. Sunt multi si nu ii sperie nici faptul ca sunt filmati. "Reteaua" pare pusa la punct, in detaliu. De sus, din vagoane, sacii umpluti sunt aruncati, in zapada.
"Prada" este preluata de "schimbul de jos". Sacii sunt aruncati intr-o duba trasa aproape de calea ferata. Cu mainile in buzunare, cativa paznici se uita ca la cinema. Unul dintre ei musca tacticos dintr-un corn. Inainte, avusesera timp si de o bataie cu zapada. Au si o explicatie: ei pazeau DOAR trenul de langa. Asa spune seful lor. “Ei nu au voie sa intervina decat la trenurile pentru care am contract si plan de paza”, a declarat Marius Gheorghe, reprezentant paza CFR.
Un barbat cu vesta portocalie trece chiar printre hoti. Si singura lui reactie cand il vede pe barbatul cocosat de povara este sa intoarca privirea in partea cealalta.
Ca intr-un banc, duba cu sacii de carbuni nu mai poate pleca de pe loc. Dar nici atunci nu sare nimeni. Jurnalistii care filmeaza jaful suna la 112 si apare politia, iar paznicii nu stiu. nimic.
Cei doi politisti mai prind un singur hot. Zeci de saci raman langa sine. Cativa sunt incarcati de politisti in portbagaj, ca probe. Reprezentantii CFR Marfa sustin ca niciun angajat CFR nu a fost in preajma hotilor. Si ca au recuperat 32 de saci de carbune. Politia Transporturi Feroviare a deschis o ancheta pentru stabilirea daunelor.