Cartierul general al raliului si parcul de service sunt amplasate in Piata Mare din Sibiu. Si, tot de aici, joi, 19 iulie, se va da startul festiv pentru cele 59 de echipaje din 15 tari inscrise in competitie, ceea ce reprezinta un record absolut pentru Romania. Printre numele grele din motorsportul mondial se numara pilotul norvegian Andreas Mikkelsen, campionul en-titre si liderul din IRC, care vine in premiera in Romania, Sepp Wiegand, pozitia a patra in clasamentul general din IRC, si copilotul Timo Gotschalk, care a castigat Raliul Dakar anul trecut.
Andreas Mikkelsen, pe o Skoda Fabia S2000, ii va avea de infruntat in lupta pentru victorie pe Sepp Wiegand, tanara speranta a Germaniei, care va concura tot pe o Skoda Fabia S2000, dar si pe francezul Mathieu Arzeno, protejatul lui Sebastien Loeb, pe un Peugeot 207 S2000, suedezul Patrik Flodin pe Ford Fiesta S2000, elvetianul Michael Burri, pe un Peugeot 207 S2000 si, desigur, francezul Francois Delecour, vicecampion mondial de raliuri, tot pe Peugeot 207 S2000. Delecour, un pilot care se lupta anul acesta si pentru titlul national, se afla la cea de-a doua participare in IRC din 2012.
Dar nu trebuie uitati castigatorul Raliului Sibiului din 2011, Marco Tempestini, singurul pilot roman cu program complet in IRC, care va renunta la lupta din IRC Production Cup, si va lua startul cu o Skoda Fabia S2000 in aceasta cursa, si Dan Gartofan, care va lua startul pe acelasi model.
Programul "ostilitatilor"
In prima zi a raliului, vineri, 20 iulie, pilotii vor avea de parcurs aproape 100 kilometri de probe speciale. Startul se va da la ora 14.00, iar in program sunt incluse cate doua treceri pe specialele Dobarca si Crinti. Urmeaza, apoi, super speciala pe pista de rally cross, dupa care cele doua probe de noapte: Paltinis, pe asfalt, si Santa, pe macadam.
Sambata, 21 iulie, este ziua cea mai lunga, cu 106,5 kilometri de speciale pe probele clasice din Raliul Sibiului. Startul se va da la ora 10,00 din Piata Mare a orasului dupa care urmeaza doua bucle formate din probele Gatu Berbecului si Santa MAX, o speciala mixta cu o portiune de aproximativ 4 kilometri de asfalt. Lupta finala se va da pe super speciala de pe circuitul de rally cross.