Conceptul a fost mediatizat pentru prima dată în 2005, de către compania Sky Travel, în cadrul unei companii de publicitate. Apoi, această dată a primit mai multe conotații sociale precum, schimbarea vremii, ghinion la bani etc.
Ea a fost susținută într-un comunicat de presă de către Cliff Arnall, la momentul respectiv psiholog și profesor la Universitatea din Cardiff.
La acel moment, el afirma că a calculat data folosind o ecuație, în cadrul căreia au fost luați în considerare mai mulți factori, cum ar fi vremea, facturile la utilități, datoriile, nivelul motivațional, precum și faptul că majoritatea oamenilor urăsc zilele de luni.
Ce cred experții despre Blue Monday
Oamenii de știință afirmă că teoria Blue Monday este lipsită de sens. Ei susțin că nu există dovezi științifice care să sugereze că a treia zi de luni a fiecărui an este mai mult sau mai puțin deprimantă decât oricare alta.
De fapt, teoria este învăluită de controverse, iar unii critici sugerează că a doua sau a patra zi de luni a lui ianuarie are, de fapt, un efect mai neplăcut asupra sănătății mintale.
De altfel, ei mai punctează faptul că nu este nevoie de prea mult efort pentru a vedea adevăratul scop al comunicatului Sky Travel, respectiv vânzarea mai multor vacanțe.
Potrivit dr. Dean Burnett, profesor la Universitatea Cardiff, ”există atâtea motive pentru a crede că ecuația Blue Monday e o prostie”.
Citește și: Fetița lui Liviu Vârciu a crescut și topește inimi! Cum arată azi micuța Anastasia
”În primul rând, ecuația nu a fost rezultatul unui studiu psihologic realizat de un laborator cu reputație, ci făcut de o companie de turism, care a găsit apoi un psiholog care să-și asocieze numele pentru a face totul mai credibil. Combină lucruri care nu pot fi cuantificate: datoriile, timpul de la ultimul Crăciun, vremea, motivația.”, a explicat specialistul.
De ce încă mai există conceptul Blue Monday
În ciuda părerii experților, 15 ani mai târziu, termenul de Blue Monday continuă să fie pe buzele tuturor în cea de-a treia zi de luni din ianuarie.
Citește și: Viola Antonova este cea mai frumoasă fetiță de pe Instagram. Moștenește trăsăturile de la mama ei
Acest lucru se datorează, în princial, industriei de PR, care folosește Blue Monday pentru a își ”împinge” produsele, fie ele articole de fitness ori alte intrumente care ajută la stimularea bunăstării.
Un bărbat a trăit peste 50 de ani cu o monedă în nas. Cum a ajuns acolo bănuțul și de ce a durat atât să ceară ajutor... Familia record care are o vârstă combinată de 1042 de ani. Câți membri are familia și ce vârste au...