Studiile arată că în 2050 vom fi în jur de 10 miliarde și odată cu oamenii va crește și consumul de carne la nivel mondial. Populația globală este în creștere, astfel industria alimentară trebuie să găsească soluții pe termen lung.Așa a apărut imprimanta de carne.
Inventatorii vor să producă carne pe bază de plante, astfel vor crea un fel de mâncare vegană, dar cu textura și aspectul unei fripturi tradiționale de vită. Cu gustul e mai greu, dar încă se cercetează.
British Museum a achiziţionat un pandantiv din aur vechi de 3.000 de ani
Exercițiu de imaginație - Imaginați-vă un viitor în care cineva poate avea o imprimantă acasă prin care să își creeze propria mâncare.
Vegani sau nu, oamenii au aflat deja și chiar au încercat burgerii fără carne. Sau mai bine zis, burgerii din carne pe bază de plante. O mâncare imposibilă, ar spune unii. Mai aproape de imposibil este însă ce încearcă să facă un start-up din Barcelona. Carne imprimată 3D.
Antreprenorii vor să demonstreze că friptura vegană nu doar că îi poate păcăli pe oameni cu gustul, simțind că mânâncă într-adevăr carne de vită, ci oferă o aprovizionare cu alimente durabilă. Start-up-ul pariază însă foarte mult pe aspectul produsului, care dă impresia unei fripturi reale.
Și totul este de fapt o pastă din plante, modelată după chipul și asemănarea unei fripturi.
Imprimanta 3D folosește seringi umplute cu ingrediente pe bază de plante care formează o structură fibroasă asemănătoare cărnii, atunci când este compusă, linie cu linie, pentru a construi forma dorită de bucătar. Tipărirea unei astfel de fripturi durează aproximativ 20 de minute.
Start-up-ul din Barcelona nu este singurul care a intrat în acest business. Este însă primul care a oferit un produs palpabil și care imită carnea până în cele mai mici detalii.
Compania estimează că tipărirea unui kilogram de friptură costă în prezent aproximativ 30 de dolari, dar estimează că prețul va scădea.
Inventatorii fripturii din plante spun că misiunea lor este să creeze o alternativă la ceea ce numesc ei o producție de animale ineficientă și nesustenabilă, dar și să alimenteze durabil populația în creștere a planetei care consumă tot mai multă carne.
Și alte companii încercă să reducă impactul negativ al producției de carne la nivel global. Start-up-uri precum Impossibile Foods și Beyond Meat au creat carne de burgeri pe bază de plante și le-au integrat cu succes în lanțuri celebre de fast-food.
De asemenea, gigantul agriculturii, Cargill, a anunțat că va lansa la rândul său un astfel de produs, întărind și mai mult concurența pe această nișă. Iar pe altă linie se dezvoltă carnea crescută direct în laborator, din proteine animale.