Antena Căutare

O bătrână și-a pierdut viața după ce a primit o factură. Ce sumă exorbitantă trebuia să plătească

La finalul anului 2023 s-a produs o imensă tragedie. O bătrână și-a pierdut viața în urma unei vești greu de suportat.

Galerie
Facturile mari provoacă tragedii | Shutterstock

Facturile sunt întotdeauna un stres considerabil pentru adulți. În ultimul timp, oamenii resimt din ce în ce mai mult costurile lunare parcă tot mai mari. În special bătrânii sunt cei care suferă din cauza plăților lunare. Aceștia se confruntă cu mari dificultăți pentru a-și asigura un trai decent.

Citește și: Când se virează a doua tranșă pentru plata facturilor la încălzire. Ce trebuie să știe beneficiarii ajutorului

Facturile deosebit de mari iau vieți. Cum și-a găsit sfârșitul o bătrână din cauza acestora

În luna decembrie a anului 2023, o bătrână de 88 de ani și-a pierdut viața după ce a văzut suma scrisă pe una dintre facturi. Starea sa de sănătate era precară, iar vestea a dărâmat-o.

Articolul continuă după reclamă

Femeia, originară din Camporosso, din nordul Italiei, a primit la finalul anului trecut factura la apă. Ea și-a pierdut viața după ce a citit suma care i se cerea.

Citește și: Super Neatza, 31 martie 2023. Cum să păstrăm răcoarea în casă, dar cu un consum redus la energie. Sfaturile specialiștilor Enel

Factura era pentru 15.000 de euro. Vestea a fost mult prea mult pentru bătrâna trecută de 80 de ani, iar aceasta și-a pierdut viața. Apropiații au privit cum se stinge din viață în decursul a câteva zile.

Suma de pe factură era, de fapt, o greșeală, care se putea remedia cu un telefon, însă sănătatea femeii nu i-a permis să treacă peste șocul veștii, conform unei surse.

Citește și: Super Neatza, 27 martie 2023. Cele mai bune sfaturi pentru a economisi curent. Enel pune la bătaie un aparat de aer condiționat

Bătrâna suferea de probleme cu inima, iar suma pe care credea că o are de plată nu a făcut decât să-i agraveze starea. Aceasta a decedat la câteva săptămâni după primirea facturii exorbitante, fără să știe de greșeala comisă la emiterea facturii.

Ulterior, apropiații au aflat că factura fusese greșită, iar suma de plată nu se ridica, de fapt, la 15.000 de euro. Însă această rectificare nu i-a fost de ajutor femeii.

Citește și: Ce soluție a găsit un român pentru a-și reduce cu 80% suma facturilor de la gaze și curent: "Sunt foarte mulţumit"

În ultimul timp, tot mai mulți oameni se confruntă cu astfel de probleme la generarea facturilor, însă până acum o astfel de greșeală nu a mai cauzat vreo tragedie de acest fel. Potrivit sursei menționate mai sus, tot în Italia s-a produs o altă greșeală la facturare, în acest caz oamenii având de plată 62.000 de euro. Dar acest caz nu a avut un final la fel de tragic, iar eroarea a fost remediată.

Nici românii nu sunt străini de facturile eronate. O pensionară din Vaslui a primit o factură la gaze în valoare de 33,5 milioane de lei, conform Digi24.

Ce trebuie să faci dacă primești o factură care pare să fie greșită

Românii sunt îndemnați să ia legătura cu furnizorul, care este obligat să ofere le explicații, în termen de 15 zile. Dacă există și alte neclarități sau nemulțumiri, aceștia sunt sfătuiți să depună o plângere la Autoritatea Națională de Reglementare în Energie, precum și la alte instituții, printre care și ANPC, și chiar să meargă în justiție.

Citește și: Care este temperatura „ideală” de avut în casă, astfel încât să menții facturile la minimum iarna acesta

Vicepreședintele ANRE, Zoltan Nagy-Bege, spune: „În primul rând ar trebui să identific dacă am dreptul la plafonare și la compesare, ca să nu fac o reclamație degeaba.

Ceea ce trebuie să știe consumatorii este că în cazul energiei electrice au dreptul la plafonare cei care au un preț al energiei electrice, cu toate tarifele incluse, peste un leu pe kWh, sau dacă vorbim despre prețul doar al energiei, fără tarife de rețea, alte contribuții și TVA – 525 de lei pe MWh.

În momentul în care cineva are un preț unitar în factură peste această valoare, de 0,525 lei /kWh, înseamnă că ar fi avut dreptul la plafonare. Dacă apare un preț unitar în factură peste această valoare și nu apar cifre cu minus, în sensul de reducere din valoarea facturii a valorii peste acest preț de 525 de lei pe MWh, înseamnă că nu s-a aplicat plafonarea.

Citește și: Care e orașul din România cu cele mai mici facturi la căldură. Pe acești locuitori scenariul temperaturilor scăzute nu îi sperie

În cazul compensării, valoarea acesteia este de 29 de bani la pe kWh, și au dreptul la compensare cei care au consum lunar de energie electrică între 30 și 330 de kWh, în toate aceste 5 luni din perioada 1 noiembrie – 31 martie 2022. Deci dacă am acest consum, între 30 și 330 kWh și nu mi s-a acordat compensarea, iarăși ar trebui să facem o reclamație.

Dacă nu există plafonare sau compensare, primul pas este să cerem lămuriri de la furnizor, să întrebi de ce factura a fost trimisă în acea formă. Poți să întrebi de prețul aplicat, poți să îl întrebi de ce nu a aplicat plafonarea, de ce nu a aplicat compensarea, sau nici cantitățile nu sunt în regulă, pentru că în continuare se practică estimarea și uneori se greșește și la estimare.”

Un băiat mergea spre școală atunci când a dat cu ochii de o creatură de mari dimensiuni. Elevul s-a speriat când a văzut... Gabriel a dormit pe străzi în Italia, iar acum are propria afacere de succes. Cum și-a îndeplinit visul...

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
Ești mai deștept decât un copil de clasa a V-a | Sezonul 3, 1 noiembrie 2024. Iamina și Camelia au ajuns aproape la final! Ce sumă au câștigat
Ești mai deștept decât un copil de clasa a V-a | Sezonul 3, 1 noiembrie 2024. Iamina și Camelia au ajuns aproape la final! Ce sumă au câștigat Luni, 04.11.2024, 19:00
Premierele toamnei în AntenaPLAY Vezi acum
Citește și
Abonează-te la newsletter!

Lasă-ne adresa ta de mail și te vom ține la curent zilnic cu cele mai importante știri, astfel încât să nu pierzi nimic niciodată.


x