Dieta franțuzească: Te bucuri de mâncare și scapi de kilogramele în plus

 
+2 click pentru
galerie

Dieta franțuzească sau dieta franceză nu este o dietă de slăbit drastică, tocmai pentru că francezii sunt cunoscuți ca fiind gurmanzi. Acest tip de dietă are principii clare, însă cei care o țin se vor bucura în continuare de mâncare

Dieta franțuzească este renumită, tocmai pentru că franțuizoaicele au mai tot timpul o siluetă de invidiat, în ciuda faptului că bucătăria lor este plină de delicatese și preparate bogate în calorii.

Dieta franțuzească - regula celor 3 P

Cea mai importantă regulă a dietei franțuzești este compusă din cei trei P: plăcere, porție și planificare. Bucură-te de mâncare, mănâncă încet și consumă porții mici, amintindu-ți întotdeauna că primele trei îmbucături din orice aliment sunt cele mai gustoase. Ba, mai mult, nu este nevoie să te saturi, important e să mănânci ceea ce îți place și să te bucuri de gust. 

Dieta franțuzească - fără excese

Unul din principiile de bază ale dietei franceze este acela că te poți bucura de orice mâncare preferată, dar niciodată în exces. Asta înseamnă porții foarte mici, oricând ți-este poftă. 

Atenţie însă ca alimentele să fie de calitate pentru a te bucura de toate elementele nutritive pe care le conţin. 

Dieta franțuzească promovează conceptul de slow eating și exclude total orice aliment de tip fast-food, nu doar pentru că este încărcat de calorii, ci și pentru că nu îți oferă plăcerea gastronomiei rafinate. 

Chiar dacă trăim în vremuri în care totul se desfăşoară într-un ritm alert, cu care ţinem greu pasul, îţi poţi face un obicei din a acorda timpul necesar mâncatului. Dacă vei mânca în tihnă, te vei simţi mai bine, iar creierul tău va primi informaţia că stomacul este plin, ceea ce înseamnă că te vei opri din mâncat la timp, nu atunci când ai ajuns la saturaţie.

Dieta franțuzească - Micul dejun și prânzul, mesele principale ale zilei

 Mesele de dimineață și de la prânz trebuie să fie foarte hrănitoare și să procure majoritatea elementelor nutritive, caloriile fiind eliminate datorită activităților zilnice. În plus, mâncând destul de mult pe durată zilei, la cină nu vei mai avea o poftă de mâncare prea mare. 

Mâncatul la ore fixe

Dieta franceză presupune și săți obișnuiești organismul cu mese la ore fixe şi să încearci, pe cât posibil, să nu te abaţi de la ele. De asemenea, un alt factor de care ar trebui să ţii cont este mediul în care mănânci. Dacă obişnuieşti să iei masa în faţa calculatorului sau a televizorului, renunţă la acest obicei, deoarece vei avea tendinţa să mănânci mai mult decât ai avea nevoie. În schimb, poţi asculta o muzică liniştită pe fundal pentru a crea o atmosferă liniştită, în care să poţi mânca în tihnă.

Mănâncă rafinat. Folosește mereu furculița

Dieta franțuzească presupune și a mânca elegant, niciodată cu mâna. Asta nu din cine știe ce motive de snobism, ci pentru că, atunci când mănânci cu furculița ești mai puțin predispus la înfulecat pe nerăsuflate. 

În plus, nutriționiștii se bazează pe ideea că prin folosirea furculiței îți va fi greu să mănânci alimente care sunt bogate în grăsimi și calorii cum ar fi pizza, hamburgerii, nucile sau pâinea. În acest fel, dieta nu este una de moment, ci devine mai mult un stil de viață. 

Citește și: Mituri despre dietă. Ce te ajută și ce nu te ajută să slăbești

Dieta franțuzească - Alimente permise și alimente interzise

Teoretic, ai voie să guști puțin din orice, chiar și o pătrățică de ciocolată! Tot ce ai de făcut pentru a slăbi asemenea franțuzoaicelor este să te oprești după prima porție – mică, însă gustoasă și bogată în vitamine.

Este esențial să-ți educi simțul critic și să-ți măsori porțiile corect, fără să trișezi. Acestea fiind stabilite, să trecem în revistă și două rețete din bucătăria franceză, ce-ți vor încânta papilele gustative! 

  • Alimente permise în dieta franceză

Carne de peste și de pasăre, cereale, pâine integrală, lactate, legume, fructe, deșerturi light, brânzeturi naturale, vin roșu, ulei de măsline.

  • Alimente interzise în dieta franțuzească 

Chiar și într-o dietă bazată pe principiul plăcerii și al gustului savuros există câteva interdicții, iar acestea se referă la mâncarea de tip fast-food, care contrazice conceptul de masă pregătită și savurată timp de o oră, împreună cu prietenii și familia, dar și la alimentele semipreparate care se găsesc în supermarketuri. 

Citește și; Dieta zilnică: care este necesarul de calorii, în funcție de sex, greutate și vârstă



facebook whatsapp twitter pinterest
PARTENERI