Odată cu începerea noului an școlar, ies la iveală probleme școlare, mai vechi sau mai noi.
„Copiii fantomă”, un fenoment alarmant în școli. Ce semnifică și cum ar trebui gestionat
„Copiii fantomă” este un fenomen care s-a răspândit în întreaga lume, indiferent de vârsta elevilor. Tot mai multe țări au observat că elevii nu mai participă fizic la ore.
Fenomenul nu este unul străin de România. Țara noastră se confruntă cu absenteismul de la ore de mulți ani, însă măsurile guvernamentale nu au ajutat la remedierea sa.
Absenteismul este o problemă gravă în sistemul educațional. Chiar dacă unii elevi sunt scutiți medical, fie probleme fizice, fie mentale, de prezența la școală, alții aleg pur și simplu să nu se prezinte sau nu sunt lăsați să participe la cursuri.
Fiecare dintre aceste tipuri de absenteism este gravă, iar sistemul pare să fie împotriva acestor elevi, neoferindu-le nici lor, nici părinților pârghii pe care să le utilizeze în gestiunea reală a problemelor. În ciuda consilierii psihologice, elevii nu pot trece tragul sălilor de clasă.
În multe țări, copiii au ajuns să evite școala din cauza stării lor mintale. Aceștia sunt copleșiți de provocările ipotetice în cadrul sistemului și astfel se exclud din excuație.
„Copiii fantomă” sunt, de fapt, elevii înscriși la o anumită școală însă pentru care nimeni nu-și asumă responsabilitatea. Deși sunt înscriși la școala respectivă, aceștia nu ajung la ore, petrecându-și timpul în cabinetul psihologului, unde sunt consiliați pentru a face față provocărilor de școlar.
Citește și: Dascălii vor putea fi notați de elevi din toamnă. Cum au reacționat cadrele didactice la această veste
Aceștia pierd nu doar materia și cunoștințele elementare predate în școli, ci și abilitatea de a socializa cu oameni de vârsta lor sau apropiată vârstei lor. „Copiii fantomă” pierd la capitolul socializare, ceea ce le dăunează psihic.
Citește și: De ce vor avea nevoie elevii neapărat din toamnă. Părinții trebuie să fie atenți la această cerință
Specialiștii arată către adulți în această cauză, considerând că aceștia îi manipulează pe cei mici, conform unei surse, inoculându-le teama de educația publică. Mulți părinți optează pentru educație la domiciliu, în ciuda beneficiilor pe care le are socializarea.
Acest fenomen a luat amploare în țările din întreaga lume. Cu toate acestea, România nu se confruntă la acest moment cu un număr mare de astfel de cazuri. Însă țara noastră este încă printre primele la abandon școlar.
Problemele elevilor români sunt în principal din pricina sărăcei, care îi determină să muncească de la vârste fragede și astfel să uite de școală.