Rabinul Abraham Lunger, un evreu ortodox din New York, a dat în judecată compania aeriană cu care ar fi trebuit să călătorească, acuzând-o de discriminare religioasă. Procesul a pornit de la un incident în care Lunger a fost dat afară din avionul care urma să decoleze de la Palm Springs la New York, după ce a cerut schimbarea locului pentru a evita să stea lângă o femeie, invocând convingerile sale religioase, potrivit jpost.com.
Purtând ținuta tradițională, care includea o haină și o pălărie neagră peste perciuni, Lunger călătorea împreună cu cele două fiice ale sale. Locurile lor nu erau împreună și, în ciuda eforturilor sale, bărbatul nu a reușit să obțină locuri alăturate. Personalul companiei aeriene i-a sugerat că ar putea aranja un schimb cu un alt pasager de la bord, se arată în plângerea ajunsă în Instanță.
Motivul pentru care bărbatul nu a vrut să stea lângă o femeie în avion
Ca urmare a convingerilor sale religioase, evreul nu poate sta lângă o femeie decât dacă îi este rudă de sânge, sau soție.
Când a văzut că o femeie se pregătea să se așeze lângă el în avion, evreul s-a ridicat și a așteptat pe culoar, încercând să facă schimb cu cineva, pentru a sta lângă un bărbat. Când l-a văzut, o însoțitoare de zbor i-a cerut să revină la locul său. Potrivit plângerii bărbatului, însoțitoarea a țipat și nu a acceptat explicațiile lui legate de convingerile religioase, insistând să revină la locul său, deși un alt pasager acceptase să facă schimb de loc.
În urma altercației cu însoțitoarea de bord, pilotul a intervenit, invocând potențialele probleme de greutate și echilibru ca motiv pentru care schimbarea locurilor nu era permisă. Refuzul lui Lunger a dus la decizia pilotului de a-l da afară din avion. Ulterior, compania i-a lăsat pe Lunger și pe fiicele sale blocați în Palm Springs, potrivit plângerii.
Compania aeriană nu a comentat situația, din cauza procesului aflat în desfășurare. „Compania este mândră să deservească milioane de clienți în fiecare an din diferite medii. Facem tot posibilul pentru a satisface diferitele solicitări ale clienților noștri, asigurându-ne în același timp că toți clienții beneficiază de experiența pe care o așteaptă", a spus compania aeriană într-un comunicat.
Vezi mai multe ştiri externe în secţiunea de pe observatornews.ro